mínuszos.hu

Milyen gépek szükségesek egy jól felszerelt irodába? (x)

Hasznalt-Chapel-Reprographie-papirvago-egyseg-Surplex
Használt Chapel Reprographie papirvágó egység a Surplex-től

Ma már szinte minden vállalkozás rendelkezik kisebb vagy nagyobb irodahelyiségekkel. Ezekhez többféle irodafelszerelés szükséges, például számítógépek, fénymásolók, nyomtatók, modemek és más hasonló eszközök, amelyek az irodai feladatok zökkenőmentes ellátását biztosítják. Az irodák berendezése különböző lehet aszerint, hogy milyen célra kívánjuk használni őket: exkluzív kialakítású vezetői irodáról, a praktikumot szem előtt tartó helyiségről vagy ügyféltérről van szó. A technológiai felszereltség is eltérő lehet a vállalkozás igényeinek megfelelően. Ez a rendelkezésre álló költségvetésnek megfelelően lehet új vagy használt berendezés. Ma már mindez beszerezhető az interneten is. Az egyik gazdaságos megoldás használt gépek és irodai felszerelés vásárlása a Surplex oldalán vagy más hasonló honlapon.

Az új és a használt berendezés vásárlásának előnyei és hátrányai
Akár használt, akár új berendezést keresünk irodánkba, számtalan megoldás illetve összeállítás közül választhatunk. A vásárlás legfontosabb szempontja mindig az ár és a teljesítmény.

Irodabútorok esetében ez a két szempont viszonylag könnyen kiértékelhető. A használt bútor természetesen olcsóbb. A számítógépek területén már körültekintőbben kell eljárni. A néhány éves eszközök valószínűleg még kifogástalanul működnek, és ha irodai használatra keresünk gépet, a kapacitása várhatóan még megfelelő lesz. Dokumentumok készítéséhez, levelezéshez, könyvelő vagy számlázóprogramok üzemeltetéséhez nincs szükségünk különlegesen nagy memóriára vagy tárterületre, egy régebbi gép is alkalmas lesz a célra.

Használt Hewlett Packard ipari nyomtató a Surplex-től

Más a helyzet, ha grafikai munkákat végzünk, videót szerkesztünk vagy CAD programokat üzemeltetünk a számítógépen, ezekhez nagyobb teljesítményű berendezést kell keresnünk. Itt az is előfordulhat, hogy egy néhány éves, viszont nagyobb kapacitású gépet kedvezőbb áron meg tudunk venni, mint egy egyszerűbb újat.

Bármilyen célra vásárolnunk számítógépet, használt eszköz beszerzésekor a legbonyolultabb kérdés a kompatibilitás. Azaz: együttműködnek-e a különböző berendezések egymással és a használni kívánt szoftverekkel. Egy túlságosan régi számítógépre nem biztos, hogy fel tudunk telepíteni egy újabb operációs rendszert. Az is előfordulhat, hogy az operációs rendszer ugyan feltelepül, de nincsenek benne a gép egyes részeit, például a monitort vagy a klaviatúrát kezelni képes programok. Ezen esetleg segíthetünk, ha az internetről letöltjük az illető részegységhez szükséges drivert. Azonban nem szerencsés, ha csak utólag, a vásárlás után derül ki, hogy sikerül-e majd működőképessé tenni a gépet. Ezért a legjobb megoldás, ha a szükséges (és jogtiszta) szoftverekkel ellátott használt számítógépet vásárolunk.

Egy másik, de szintén gyakori probléma, ha az egyes számítástechnikai eszközök nem működnek együtt egymással: két régi hardver nem kompatibilis vagy a régi és az új eszköz nem fér össze. Erre gyakori példa a használt számítógép és az internetszolgáltató által biztosított új USB-modem együttműködésének problémája. Az új modemek nem feltétlenül dolgoznak együtt egy 4-5 éves számítógéppel. Ilyenkor két megoldás lehetséges: egy régi USB-modem használta vagy egy wifi-router vásárlása a mobil internethez. Ez utóbbi ugyan költségesebb megoldás, de sokkal előnyösebb, mert gyorsabb internetezést biztosít és ráadásul több eszközről, például okostelefonról is használható.

Mikor jó megoldás a használt irodai gép vásárlása?
A használt irodai eszközök beszerzésekor ügyeljünk arra, hogy neves gyártók termékeiből válasszunk, a fent említett kompatibilitási igényekre való tekintettel. Ha használt IBM, DELL vagy LENOVO számítógépet, HEWLETT PACKARD, KYOCERA vagy LEXMARK nyomtatót, RICOH fénymásolót vagy CISCO hálózati eszközöket vásárolunk, megbízható eszközökhöz jutunk kedvező áron, amelyek még hosszú évekig jól működnek.

Exit mobile version