Milliós bírságot kapott Mazsi

Berki Krisztián és Berki Renáta alias MazsiA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta alias Mazsi (Berki Krisztián felesége) anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH. A versenyhivatal eljárásában Berki Instagramon közzétett posztjait vizsgálta, amelyekkel az influenszer egy óra- és ékszerkereskedő vállalkozás, a NEXT-TIME Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. termékeit népszerűsítette hónapokon keresztül. Bár a véleményvezér ellenszolgáltatást kapott a megjelenésért, a fogyasztók ezt nem ismerhették fel a bejegyzésekből. Ezzel a hirdető és az influenszer megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvényt, mely alapján a közöttük lévő kereskedelmi viszonyt egyértelműen, közérthetően és jól észlelhetően a fogyasztók tudomására kell hozni.

A vizsgálat feltárta azt is, hogy az influenszernek az órakereskedő céggel kötött megállapodása alapján egyébként szerződéses kötelezettsége lett volna a posztok reklámként való megjelölése. Ez nem mentesíti azonban a hirdető vállalkozást sem: mivel a bejegyzésekben szereplő áru értékesítése, eladásának ösztönzése közvetlenül érdekében állt, a jogszabályi rendelkezések alapján egyaránt felelős a bújtatott hirdetésekért. A GVH Berki cégére, a B&B Media Group Kft.-re 2,2 millió, míg a NEXT-TIME Kft.-re 1,2 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki. A hatóság a bírság kiszabásakor enyhítő körülményként vette figyelembe vette, hogy a véleményvezér az eljárás alatt a jogszabályokhoz igazította gyakorlatát és minden kérdéses posztjába utólag beillesztette a #reklám megjelölést. A kereskedő cég is önként befejezte a vizsgált reklámozást.

Berkit nem fogja a padlóra küldeni a büntetés, hiszen tavaly 99,4 millió forint forgalom mellett 4,4 milliós üzleti eredményt ért el a B&B Media Group Kft.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A bankok akár az ügyfeleik élethelyzetét is láthatnák

csü júl 23 , 2020
ShareTweetPinShareNyíri József, a W.UP Szolgáltató Kft. stratégiai ügyfelekért felelős menedzsere úgy látja, hogy a bankok az ügyfelekről legálisan megszerezhető adatmennyiséget elemezve ki tudják következtetni akár azt is, hogy milyen élethelyzetben vannak. „A pénzügyi cégek az elmúlt évszázadokban nem sokat változtak, azonban a koronavírus-járvány felgyorsított olyan folyamatokat, amelyek az ügyfelek kényelmes, […]
Nyíri József, a W.UP Szolgáltató Kft. stratégiai ügyfelekért felelős menedzsere

És még ez is...