Sok webáruház tulajdonosában merül fel a kérdés: megéri-e a Facebookon hirdetni, a hirdetésekre magas összegeket költeni? A válasz nagyon komplex, mert több tényezőt is meg kell vizsgálni ahhoz, hogy pontos képet kapjunk a helyzetről.
Facebook hirdetések pro és kontra
Sokan tartanak attól, hogy a Facebook hirdetések kora lejárt. A hírportálok legalábbis már több mint 10 éve azt taglalják, hogy a Facebook hanyatlóban van. Arra hivatkoznak, hogy az elmúlt időszakban nagyon sok közösségimédia-platform jelent meg (például a TikTok), amelyek jelentősen befolyásolják a Facebook látogatottságát.
A Webáruház készítés árak a webshop készítés során az ügyfelekkel megbeszéli ezen platformok jelentőségét, kiemelve, hogy a tapasztalatok szerint a fizetőképes kereslet inkább a Facebook felé húz. Amennyiben a technológia részeként hirdetni akarunk, mindig érdemes piackutatást végezni annak érdekében, hogy valóban azokhoz a személyekhez jussunk el, akik tényleg érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. Ha a mi célcsoportunkat a fizetőképes kereslettel rendelkező középkorú emberek alkotják, akkor alaposan át kell gondolnunk, hogy ők melyik közösségi oldalon vannak jobban jelen.
Milyen előnyei vannak a Facebook hirdetéseknek?
A DATAREPORTAL adatainak elemzése szerint:
- A magyar lakosság 90 százaléka aktívan internetezik, a 75,6 százalékuk egyben a közösségi oldalakat is használja.
- Közel 60 százalékuk ismeri és használja a Facebookot, míg a TikTok-ot csak a 27,3 százalékuk.
- A Facebookon aktív felhasználók 67 százaléka rendelkezik fizetőképes jövedelemmel, míg a TikTok-on a 18 év felettiek közé csak a teljes felhasználók 22,5 százaléka tartozik.
A Facebook nagy előnye, hogy még mindig a legolcsóbb hirdetési módnak számít, hiszen csak a töredékébe kerül egy televíziós reklámspotnak, aminek a sikerét ráadásul nehéz mérni. Viszont a Facebook komplex elemzéseket fog készíteni mind a posztoknak, mind pedig a hirdetéseknek az elérésről. Ebből megtudhatjuk, hogy hány embert sikerült elérnünk, hányan kattintottak, mekkora aktivitás kötődik egy adott bejegyzéshez.
Ezekből a mutatószámokból fog kiderülni a számunkra, hogy a követőknek milyen tartalmak tetszettek a legjobban, megtudhatjuk akár a nemüket, a korukat vagy az érdeklődési körüket is.
A Facebook hirdetések ára – mennyi, az annyi?
Sajnos erre nem egyszerű válaszolni, mert ez sok tényezőtől függ. A Facebook egy licitrendszert alkalmaz, a hirdetők licitálnak, aki megnyeri a licitet, az a Facebook felhasználók figyelmét nyeri el vele. A végső árat nagymértékben befolyásolja, hogy mekkora ajánlatot tesz a versenytársunk.
Meghatározó lehet a célközönség, a hirdetések minősége, a hirdetési időszak – például as karácsony közeledtével magasabb költségekkel kell számolni. A hirdetésekért háromféleképpen lehet fizetni: kattintásonként (CPC), vagy ezer megtekintésért fizetünk (CPM), vagy csak abban az esetben kell fizetni, ha valaki végrehajtja az előre kitűzött célt (CPA).
Hitdd el: megéri a Facebookon hirdetni, mert a segítségével sokakhoz eljuthatsz.