Microsoft: Az iskolák többségének nincs MI-stratégiája

Lenka Axlerová, a Microsoft közép-európai oktatási ágazatért felelős igazgatójaA Microsoft képzéssel és online elérhető tananyaggal segíti az oktatási intézmények vezetőit és a tanárokat a mesterséges intelligencia (MI) nyújtotta előnyök jobb kihasználásában.

A Microsoft kezdeményezése azért indult el, mert bár az oktatásban egyre szélesebb körben használják a MI-t, egy felmérés szerint a tudáshiány és stratégiai megközelítés hiánya jelentős akadálya annak, hogy a jó gyakorlatok beépüljenek az oktatási intézmények mindennapi működésébe. Az oktatási intézmények gyors ütemben veszik használatba a mesterséges intelligenciát, az adatok pedig azt mutatják, hogy az ilyen irányú befektetéseik megtérülnek. Az IDC friss felmérése mégis azt mutatja, hogy az oktatási intézmények vezetői és a tanárok nincsenek úgy felkészülve a mesterséges intelligencia által generált változásokra, mint más szektorok munkavállalói.

Ennek vélhetőleg két oka van: ironikus, de elsősorban a tudáshiány, másodsorban pedig a stratégia hiánya. Ezt támasztja alá a felmérés, amely szerint a megkérdezettek közel hatvan százaléka a „képzett munkaerő hiányát” nevezte meg az egyik legnagyobb kihívásnak a mesterséges intelligencia használata tekintetében. A felmérés arra is rámutatott, hogy az oktatási intézmények 57 százaléka vagy nem rendelkezik MI-stratégiával, vagy rendelkezik ilyennel, de ezt nem sikerült összhangba hozni az intézmény általános stratégiai céljaival.

A MI-re épülő eszközök segíthetnek

az oktatási szakembereknek, vezetőknek abban, hogy megtalálják a szervezetük kitörési pontjait, és hogy jobban kihasználják a lehetőségeiket. A 2023-as LinkedIn Future of Work Report azt találta, hogy miközben az oktatásban meghirdetett álláshelyek több mint a felében várnak el olyan képességeket, amelyeknek csak az emberek tudnak eleget tenni (például óravezetés, diákok instruálása), az MI így is jelentős mértékben képes javítani az olyan feladatok végrehajtásának hatékonyságát, mint például az óraterv elkészítése vagy a tananyag összeállítása, ami a tanárok munkaidejének mintegy 45 százalékát teszik ki. Vagyis a mesterséges intelligencia segít időt felszabadítani a pedagógusoknak arra, hogy azokra a feladataikra koncentrálhassanak, amelyeket csak ők tudnak elvégezni – például több figyelmet fordíthatnak a diákokkal meglévő kapcsolataik ápolására.

Azért, hogy a tanároknak segítséget nyújtson az MI-alapú funkciók elsajátításában és abban, hogy még jobban ki tudják használni a bennük rejlő összes lehetőséget, a Microsoft, a Reimagine Education program keretében, az alábbi képzéseket indította el:

  • AI for educators Learning Path: ennek révén az oktatásban tevékenykedő vezetők és tanárok jobban megismerhetik az MI előnyeit és fejleszthetik a digitális írástudásukat.
  • The Microsoft Education AI Toolkit: ez egy ingyenesen elérhető eszközcsomag, amely az oktatási intézmények vezetőit segíti az MI intézményi bevezetésére irányuló terveik megalkotásában, példákat, esettanulmányokat, az elinduláshoz szükséges dokumentumokat is felvonultatva.

“Sok pedagógusnak okoz nehézséget a mesterséges intelligenciára épülő új funkciók elsajátítása, miközben a diákok szeretnének úgy tekinteni rájuk, mint akik élen járnak a mesterséges intelligencia használatában. Egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben. Ezért is lehet nagy segítség a tanárok, oktatási szakemberek számára az a képzéssorozat, amit most elindítottunk, illetve azok az anyagok és megoldások, amelyeket most ingyenesen a rendelkezésükre bocsátottunk” – mondta el Lenka Axlerová, a Microsoft közép-európai oktatási ágazatért felelős igazgatója.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Helyreállt a brit repülőterek beléptetőrendszere

csü máj 9 , 2024
ShareTweetPinShareHelyreállt szerda reggelre a brit repülőterek beléptetőrendszerének működése a komoly fennakadásokat okozó, órákig tartó előző esti meghibásodás után. A hiba, amelynek oka a brit belügyminisztérium szóvivőjének szerdai ismertetése szerint „rendszerhálózati probléma” volt, a legnagyobb repülőterek, köztük a londoni Heathrow és Gatwick, valamint Edinburgh, Birmingham, Bristol, Newcastle és Manchester érkező forgalmában […]
Heathrow

És még ez is...