Mibű? Jászai többségi befolyást szerzett a 4iG-ben

Jászai Gellért aláírásaJászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója tőzsdén kívüli ügyletekkel meghatározó, többségi befolyást szerez a 4iG Nyrt.-ben – tette közzé a társaság.

A 4iG sajtóközleménye szerint a Jászai érdekeltségében lévő KZF Vagyonkezelő Kft. az Opus Global Nyrt. 9,95 százalékos és a Konzum PE Magántőkealap 11,63 százalékos részvénycsomagját vásárolja meg. A felek a részvénycsomagok megszerzéséhez szükséges adásvételi megállapodásokat az igazgatóságok és a tulajdonosi hozzájárulásokat követően megkötötték. Az üzletember, aki tavaly június óta már a 4iG legnagyobb befektetője, az adásvétel lezárását követően 61,79 százalékra növeli részesedését az informatikai társaságban. Jászai a bejelentés kapcsán kifejtette: a vállalatra stratégiai befektetésként tekint, amelynek fejlődési pályáját további akvizíciókkal, valamint a hazai és nemzetközi partnerségek bővítésével kívánják biztosítani. A bejelentett ügyletek jelentős változást eredményeznek a 4iG tulajdonosi szerkezetében, Jászai Gellért közvetett módon – az IKON Befektetési Alapkezelő Zrt.-n és a KZF Vagyonkezelő Kft.-n keresztül – a társaság 61,79 százalékos részvénycsomagját tulajdonolja majd, amely a szavazatok 63,86 százalékos arányát biztosítja. A 4iG Nyrt. tulajdonosi szerkezete az adásvételi ügyletek lezárását követően: KZF Vagyonkezelő Kft. 56,60 százalék, Manhattan Invest Kft. (IKON Alapkezelő) 3,29 százalék, MANHATTAN Magántőkealap (IKON Alapkezelő) 1,90 százalék, 4iG saját részvény 3,23 százalék, közkézhányad 34,98 százalék – ismertette a társaság.

A 4iG értékesítésének nettó árbevétele 2019-ben a 2018. évi 14,007 milliárd forintról 41,129 milliárd forintra, az adózott eredmény 101,9 millió forintról 2,827 milliárd forintra, az EBITDA 841,6 millió forintról 4,075 milliárd forintra nőtt a társaság konszolidált, nemzetközi beszámolási standardok (IFRS) alapján készült jelentése szerint. Az árbevétel csaknem háromszorosára, az EBITDA több mint 4,8-szeresére, az adózott eredmény pedig 28-szorosára ugrott az előző évhez képest.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Beszélgess bottal a Nébih közösségi oldalán

csü júl 2 , 2020
Virtuális ügyfélszolgálati alkalmazással bővült a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közösségi oldalának üzenő felülete. Nébo, a chatbot korlátlan számú beszélgetést kezel egyszerre mint a Nébih virtuális képviselője. Minden nap 24 órában válaszol az ügyfelek szöveges kérdéseire, és írásban fogadja az élelmiszerlánc-biztonsági bejelentéseket. A chatbot előnyei közül kiemelték, hogy szükségtelenné teszi a […]
robot

És még ez is...