MI-vel teszik gyorsabbá a kormányhivatalok munkáját

A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) közleményben jelentette be, hogy megvalósítási szakaszba lépett a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” elnevezésű, az Európai Unió által finanszírozott projekt. Ennek célja 400 érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása. A projektkonzorcium a mesterséges intelligencia (MI) technológiával is továbbfejleszti a KIOSK eszközök elektronikus támogató környezetét és a kapcsolódó támogató funkcióit, így automatizálva bizonyos ügytípusokat. Az eszközzel sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 24 órában, országszerte több száz helyszínen. Tervek szerint 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és hat okmányirodájában válik elérhetővé.

A projektet konzorciumvezetője a Belügyminisztérium, a konzorciumi partnerek a Budapest Főváros Kormányhivatala, az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. A várható befejezés 2022 decembere, a fejlesztés forrása 2,31 milliárd forint.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Már nem Mártha a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke

pén nov 19 , 2021
ShareTweetPinShareCharaf Hassan, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának dékánja váltja a Mártha Istvánt a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumi elnöki posztján. Az új elnök a következő öt évben az Alapítvány legfontosabb programjait, a digitális kompetenciafejlesztést és a társadalmi esélyegyenlőség digitalizáció segítségével való megteremtését fogja támogatni. „Örömmel mondtam […]
Charaf Hassan

És még ez is...