MI: K&H – SZTE együttműködés

K&HA természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a K&H Csoport képviselői írtak alá.

Rovó László, az SZTE rektora, valamint Vadócz Zsolt, a K&H digitális fejlesztésekért felelős vezetője írták alá azt a kutatási együttműködési megállapodást, amely hozzájárul a pénzintézet által működtetett digitális pénzügyi asszisztens tökéletesítéséhez. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (MI) alapul.

A K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. A K&H ügyfélköréből immár 620 ezren találkoztak Kate-tel, 320 ezren kezdeményeztek vele beszélgetést, az ügyfelek tíz százaléka pedig már havi rendszerességgel használja is.

„Kate jelenleg már az ügyfélszándékok 89 százalékát értelmezni tudja, és a megértett kérdések 73 százalékára van megoldása. Emberi beavatkozás nélkül ennyire tudja önállóan megoldani a felmerülő igényeket” – jelentette ki Vadócz. Ezzel együtt Kate nyelvi megértési és válaszadási képességeit a K&H tovább kívánja finomítani, ezért kereste meg a Szegedi Tudományegyetemet, amely a hazai mesterséges intelligencia-kutatás egyik meghatározó bázisa. Itt működik a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium, amelynek vezető kutatói otthonosan mozognak az algoritmusok világában, valamint az ország egyik legjobb Nyelvtudományi és Nyelvészeti Tanszéke, benne az Elméleti Nyelvészeti és Informatikai Kutatócsoporttal, amely a legkorszerűbb ismeretekkel bír a témakörben.

„A tudományos élet képviselői nagy segítséget tudnak nyújtani az üzleti felhasználás terén jártas MI-alkalmazók számára abban, hogy a digitális pénzügyi asszisztens hibátlanul megértse az ügyfelek szóban megfogalmazott igényeit, azokra érdemben tudjon reagálni, és pontosan, visszakérdezés nélkül végre tudja hajtani utasításaikat” – tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Idén egy százalékkal zsugorodik a kínai pc-piac

ked jún 25 , 2024
Idén egy százalékkal zsugorodhat a személyi számítógépek (asztali számítógép, notebook és munkaállomások) kínai piaca, ám jövőre 12 százalékos növekedés várható. A szingapúri Canalys iparági kutatócég szerint, miközben a globális piac növekedési pályára állt az első negyedévben, addig Kínában 12 százalékkal estek a kiszállítások. A Canalys azzal számol, hogy az asztali […]
kínai DOSBox

És még ez is...