Mi jöhet még? Kibertámadások érték a BKK online értékesítési rendszerét

Kibertámadásoknak volt kitéve a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) online jegy- és bérletvásárlási rendszere a csütörtöki elindítása után, a rendszert sokkal biztonságosabbá tették, és nincs ok a leállítására – közölte a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Szeneczey Balázs elmondta: a rendszer operatív működtetéséért felelős T-Systems Magyarország Zrt. arról adott tájékoztatást, hogy „rendszerszintű” volt az a támadássorozat, amely az első két-három napon érte az online értékesítési rendszert. A társaság egy ügyben büntetőfeljelentés tett. A rendszer továbbra is biztonságosnak tekinthető, a városvezetést a BKK és a T-Systems arról tájékoztatta, hogy a „rendszer leállításának nincsen oka”, továbbra is biztonságban vannak a felhasználók adatai – tette hozzá. Szeneczey közölte, az elmúlt napokban mintegy ötezer felhasználó regisztrált a webes oldalon, és mintegy nyolcszázan vásároltak az online rendszeren keresztül. Szeptemberben hasonló felülettel, de egy továbbfejlesztett szoftverrel működik majd a rendszer – jegyezte meg.

Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója a hekkelések kapcsán felelős jogkövető magatartást kért mindenkitől, és úgy érzékeltette a rendszer biztonságosabbá tételét, hogy több helyen „az üveget golyóálló üvegre cserélték”, mert látták a visszaélésszerű használatot. Szerinte az ügyben nem egyszerű diákcsínyről, hanem egy sokkal szervezettebb támadássorozatról kell beszélni. Dabóczi a rendszer költségeire vonatkozó kérdésre közölte: a rendszert nem vették meg, az beruházási költséggel nem járt, szolgáltatást vesznek igénybe havi több mint húszmillió forintos díj ellenében.

Vélemény: Érdekes lenne tudni, milyen is pontosan egy „rendszerszintű” támadássorozat, de még jobb lenne, ha egy slendriánul összecsapott alkalmazást nem ilyen maszlaggal próbálnának meg védeni. Tisztességesebb és persze szimpatikusabb lenne, ha a hibák elismerése után arról tájékoztatnák a nagyérdeműt, hogy mennyi idő alatt fogják a hibákat kijavítani, ez mennyibe fog kerülni, és hogy ki fogja fizetni. Persze tudjuk, a végén úgyis mi, adófizetők finanszírozzuk a már-már rendszerszintű alkalmatlanokat.  -szerk.-

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Vizes VB: a Magyar Telekom bővít

pén júl 21 , 2017
ShareTweetPinShareA látogatók magas száma, és a növekvő hang- és adatforgalom miatt mobilhálózati oldalon külön fejlesztéseket igényelt, hogy a Magyar Telekom a megszokott beszéd-, valamint adat le- és feltöltési minőséget tudja biztosítani az ügyfelek számára a vizes VB idején is. A Magyar Telekom bővítette a VB helyszínek környezetét, illetve a közlekedési csomópontokat ellátó […]

És még ez is...