A kereskedők 85 százaléka a „zöld” termékek forgalmának növekedéséről számol be, ennek egyik oka, hogy a fogyasztók szoronganak a környezet pusztuló állapota miatt, és ilyen termékekért nyúlnak. A cégek ma jól tudják, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és forgalmára. Az EU és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra utaló állítások mintegy felét találták jogszabályt sértő módon félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát. Az egyesület tavalyi felmérése szerint, a tisztítószerek piacán belül mindössze 1,7 százalék a hiteles ökocímke tanúsítvánnyal rendelkező ökoszerek aránya. Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös, félrevezető. A kampányról az egyesület weboldalán lehet olvasni.