Mesterséges intelligenciát adnának a hazai személyzetisek kezébe

Új funkciókkal bővítette a hazai hr-eseknek szánt megoldását az SAP.

Az SAP felhőalapú megoldása a mesterséges intelligencia funkcionalitásnak köszönhetően már öntanulóan dolgozik a személyzetisek keze alá, de könnyebb lesz a mentorálás megszervezése, valamint a céges karrieroldal menedzselése is. A szoftvercég által intelligens szolgáltatásoknak nevezett képesség az adminisztrációcsökkentésben segíti a hr-szakembereket. Egy-egy esemény, mint például előléptetés, fizetés nélküli szabadság, vagy külföldi kiküldetés megszervezése a cégméret növekedésével komoly adminisztrációs terhet jelent a vállalatok számára. Ilyenkor ugyanis nem csak a hr különböző rendszereiben, hanem más vállalati rendszerekben egyaránt meg kell tenni a szükséges változtatásokat, ami csupán egy érintett esetén több órányi munkát jelenthet. Egy több ezer fős vállalatnál az ehhez hasonló, mindennapi események kezelése jellemzően jelentős erőforrások felhasználásával zajlik, az érintett dolgozó szemszögéből nézve gyakran vontatottan. Ezt a manuális munkát csökkenti le az SAP új fejlesztése.

Az intelligens szolgáltatások mögött futó gépi tanulás egyrészt javaslatokat tesz az egymással összefüggő feladatokat elvégzésére, és van, amit saját maga is végrehajt a beállításoknak megfelelően. Az öntanuló algoritmus elsőre több tucat hr-es eseményt támogat, a szoftvercég célja, hogy közel négyszáz ilyen eseményre is képessé tegye az SAP SuccessFactors megoldását. Mielőtt elérhetővé vált a magyar piacon, a rendszer új tulajdonságát 21 millió hr-es eseten keresztül tesztelte közel félszáz cég külföldön. Az egyik ilyen, közel kétezer főt foglalkoztató vállalat éves szinten 2700 munkaórát spórolt meg azáltal, hogy nem manuálisan állította át a munkavállalók megváltozott státuszaihoz kapcsolódó hozzáférési jogosultságokat.

Társkeresés a felhőben, hr nélkül
Egy új funkció az eddig nehézkes, jellemzően táblázatkezelőben végzett, mentorálás, coaching adminisztrációját is modernebbre cseréli, a felhőbe helyezi a vállalatoknál. Ez, egy online társkeresőhöz hasonlóan, “összehozza” a mentorálást kérőt a mentorral, az utóbbi tudása, kompetenciái, telephely információi alapján, majd a felek a kölcsönös szimpátia alapján elkezdhetik a szakmai munkát. A folyamatról a hr pedig beszámolók, valós idejű kérdőívek útján értesül a rendszerből, ezzel is jelentős mennyiségű időt megtakarítva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Új műsorhoz, új férfi kell...

hét dec 19 , 2016
Új felsővezetőkkel vág neki a jövő évnek a ketté osztódó Xerox. Idén, az év elején jelentette be a Xerox, hogy a céget szétválasztják két, nyilvánosan működő részvénytársaságra. Ezek egyike marad a Xerox, amely dokumentum-technológiával, és dokumentum outsoucing üzleti megoldásokkal fog foglalkozni. E mellé pedig létrehoznak egy másik vállalatot Conduent néven, amelyhez […]

Friss, ropogós