mínuszos.hu

Méréseket végzel vagy vakon repülsz?

pandorant.comBiztos te is hallottad már, hogy 2023 nyarán megváltozik nagyon sok minden az online adatgyűjtéssel kapcsolatban. A Google bejelentette ugyanis, hogy megtörténik a GA4 átállás. Pontosabban a Google Analytics 3, vagy más néven Universal Analytics, ami már 2013 óta van velünk, le fog állni.

Az online értékesítés rengeteget változott a megjelenése óta, egyre több az app, emiatt nagy igény mutatkozott az összesített mérésekre. 2023. július 1-jétől a weboldal és az applikáció forgalmát, eredményeit együtt lehet majd áttekinteni és a felhasználói útvonalakat követni a GA4 segítségével.

Mi és miért lesz jobb a GA4 átállás után?

A PANDORANT segíti az online marketing stratégia alkotás folyamatát, hogy a GA4 átállás a lehető legzökkenőmentesebb legyen a vállalkozásod és a te számodra is. A GA3-ról azt szokták mondani, hogy egy munkameneten alapuló rendszer, míg a GA4-ben minden az eseményekről és a paraméterekről szól és azokkal is foglalkozik. Teszi ezt úgy, hogy lényegében egy web és app property egyidejűleg: a mobil applikáció és a weboldal eseményeinek összehangolására is képes. Az adatvédelmi előírások szempontjából pedig igazán előnyös, hogy a GA4 nem tárolja az IP címeket sem, mert a futtató szerveren futnak az adatok, és nem a user oldalán.

Persze ahhoz, hogy a GA4-et használhasd, teljesen új fiókra lesz majd szükséged, aminek a beállításához mindenképpen érdemes majd szakértői segítséget igénybe venned.

Érdemes mielőbb elkezdeni az átállást

Abban az esetben, ha nem lépsz gyorsan, akkor bizony sok pénztől eshetsz el. Minden helyen – Facebookon, Gads-ban, Criteon – láthatod az adataidat, de nem lesz meg az az egységes látószög, ami ahhoz kell, hogy jó stratégiai döntéseket hozz. Ellenben a GA4 használatával szuper mérési adatokhoz juthatsz majd a BigQuery adattár jóvoltából. Ezt az alap GA3-ban nem érhetted még el, de a GA4-ben már bárkinek elérhetővé teszik.

Gigantikus méretű adathalmazaid lesznek ezzel, ami még pontosabb méréseket, ezzel pedig sokkal alaposabb tervezést és kivitelezést tesz majd lehetővé a számodra. Persze a GA3-ban tárolt adataid sem veszíted el az átállással, visszaléphetsz a régi platformra olvasható módba, ha szükséges, és kinyerheted azokat. Igazán jól jönnek még az új és a régi adatok összehasonlításához.

Mit mér a Google analitika és miben segít?

A weboldaladdal kapcsolatos forgalmi adatokat nagyon sok szempontból lehet elemezni ezzel az eszközzel. Láthatod például, hogy mikor mennyien vannak az oldaladon. Meg tudja mutatni még, hogy melyek a legsikeresebb termékeid vagy szolgáltatásaid, de a konverziós rátát, azaz hogy mennyi látogatóból lett vásárló is, szintén láthatod.

A sor nem teljes, de a lényeg, hogy sokkal alaposabban tudsz majd értékeléseket készíteni. Az adatkinyerés eredménye tisztább lesz, így azt hatékonyabban pénzre válthatod. Persze a változás mindig macerával is jár, de az új eszköz egyben remek lehetőség a vállalkozásodnak a fejlődésre is.


 

Exit mobile version