Megvan legnagyobb webáruházak listája

A GKI Digital közzétette a hazai online kiskereskedelem tíz legnagyobb szereplőjének rangsorát.

A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a TOP10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékért felelt, melyhez összesen több mint ötmillió sikeres tranzakció (rendelés) társult. Bár 2016-ban tovább nőtt az első tíz e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első taz szereplő átlagos bővülése 73 százalék volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra húsz százalékra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18 százalékos bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.

A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban. A dobogó harmadik szintjére – a 2016-os eredményei alapján egy helyet javítva – a Media Markt online áruháza került. Negyedik helyen zárt a 2016-ban cseh kézbe került MALL.hu. Az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a TESCO online áruháza. Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon. Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, amely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon. Nyolcadikként, a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline webshopja foglalja el, igaz idén három helyet visszaestek. A listát, tizedik helyen a Tchibo webáruháza zárja.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.