Megvan kiket mellőznek a rádióadók

néprádióA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 127 rádióadó adatait vizsgálta meg legújabb kutatásában, hogy feltárja az elmúlt év legnépszerűbb előadóit és dalait. Az is kederült, hogy a közösségi médiumokban népszerű előadók közül kiket mellőznek a rádióadók.

A hatóság közleménye szerint a programkategóriák közül leginkább a zenék domináltak: összesen 45 évnyi zene volt hallható a vizsgált csatornákon. A teljes zenei repertoár 157 154 különböző zeneszámból állt. 120 771 szám egynél több alkalommal volt hallható, ezek 54,6 százaléka magyar, 45,4 százaléka külföldi alkotás volt. Az NMHH több mint háromezer olyan zenét regisztrált az év során, amely legalább 365-ször, azaz átlagosan naponta egyszer adásba került. Átlagosan egy zeneszám 3 perc 31 másodperc hosszú és 9,72 éves volt, vagyis továbbra is a régebbi zenék a leginkább kedveltek. A teljes zenei kínálatban 1522 külföldi és 1162 olyan magyar előadó szerepelt, aki annyira népszerű volt, hogy napi szinten felbukkant a rádiók műsoraiban – állapították meg.

A magyar zenei toplistát leginkább a pop, a hip-hop és az electronic stílus vezeti, a külföldi lejátszási lista élén a pop mellett szintén nagy teret töltött be az elektronikus zene, viszont kevésbé jelent meg a hip-hop. A legnépszerűbb magyar előadó Rúzsa Magdi volt, akit 57 181-szer játszottak a vizsgált csatornák, őt a Halott Pénz (40 862 lejátszás), a Wellhello (38 265), a Follow the Flow (36 173) és Ákos (26 543) követte. Az öt legnépszerűbb magyar zeneszám sorban a Compact Disco feat. Hősök – Minden Rendben (9339), a vallásos műsorokat sugárzó adók által közkedvelt Laudate Kórus – Boldogasszony Anyánk (7273), a Follow The Flow – Régi Mese (7105), majd a 2020-ban is toplistás Lotfi Begi X Burai – Háborgó Mélység 2 (6710) végül Rúzsa Magdi – Szembeszél (6635) című dala.

A Spotify-on a top 20-ban egyenlően oszlanak meg a magyar és külföldi előadók. Sokan vannak köztük, akiket a rádiók alig-alig tűznek a műsoraikra. Az első helyezett például Azahria & DESH, akiket 2021 során több mint 12 milliószor streameltek; ők a rádiók rangsorán a 226. helyen végeztek a magyarok között. Több előadó is van, akiket a rádiók szinte teljes mértékben mellőznek, annak ellenére, hogy Spotify-on milliós elérést produkálnak. Ilyen az 5. helyezett ALEE, akit 3,9 milliószor hallgattak a magyarok az online platformon, a rádiók viszont csak 26-szor tették adásba. A YouTube-on a magyar előadók sokkal népszerűbbek, mint a külföldiek. A legnépszerűbb, 90 millió feletti megtekintéssel G.w.M, aki a rádiókban csupán 79 műsorba szerkesztést ért el. A Nemazalány & Szofi – Üres Szívek dalát játszották le a magyar YouTube-felhasználók a legtöbbször 2021-ben – majdnem 19 milliószor -, míg a rádiós lista 756. helyére került.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Lassan halad a Magyar Telekom hálózatmodernizációja

hét júl 4 , 2022
Lubor Zatko, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese a napokban egy sajtótájékoztatón kijelentettwe, hogy a vállalat 2020-ban indított több éven átívelő hálózatmodernizációja – amelyben a társaság partnere az Ericsson Magyarország – csak hatvan százalékos készültségben lesz év végére. Pedig az összes állomáson lévő teljes technológiaváltás az alapja az 5G szolgáltatás országos […]
Lubor Zatko