A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által szervezett szimpóziumon Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy a csekkek ingyenes bankkártyás befizetésének lehetősége tavaly „évtizedes restancia” volt. Kifejtette, fél év alatt az ilyen típusú tranzakciók tették ki a teljes csekkforgalom 16 százalékát, ami jelentős eredmény, figyelembe véve a 215 millió darabos csekkforgalmat évente. A kezdeti felfutás után már egyenletes a növekedés az alternatív csatornáknál, a csekkautomatáknál és QR-kódos csekkbefizetésnél, amelyek 2015 elején indultak – mondta. Kitért arra, hogy a digitális szolgáltatásoknál az a fontos, hogy ne önállóan, hanem portfolióban jelenjenek meg. A Díjnet példáját alapul véve elmondta, akkor lesz sikeres egy szolgáltatás, ha több szolgáltatót – internet, víz, elektromos, távhő – tud egy felületre hozni.
A vezér a folyamatban lévő fejlesztések közül kiemelte a levél nyomkövetést. Fontosnak tartotta, hogy az évi 650 millió küldeményt fizikailag továbbító postánál például a most kézzel írt, kézbesítést igazoló tértivevény ne fizikailag jelenjen meg, és a rendszer valós időben adjon információt a teljes logisztikai folyamatról, kézbesítéséről minden levéltípus esetében. Elmondta, idén nyáron indul az időpontfoglalás: a posta mobil alkalmazásán keresztül lehet sorszámot foglalni és időpontra menni a sorban állás helyett.
Király vagy főnök! Ennyi év után rájöttél, hogy a Postán levél is van, hát nem semmi! /Vagy talán mondták Neked?/ Mindegy. Viszont kissé ki kell, hogy ábrándítsalak: 1/. az összes levél regisztrálttá tétele jelentős költségnövekedéssel jár, amit az ügyfél nem szeretne megfizetni. (Igaz, Téged ez az oldal rohadtul nem érdekelt már a csekk-POS esetében se, ott is simán benyeletted a céggel azt a néhány tízmilliárdot/év…) 2/. Kissé elkéstél az ötlettel. Alig van már levél….