“Egy 2008-ban meghirdetett ügyvezetői asszisztensi állásra 321-en adták be pályázatukat, tavaly egy ugyanilyen pozícióra 32-en jelentkeztek. Egy Java-fejlesztői pozícióra hat éve 39 jelentkezés futott be, tavaly pedig már csak négy, és hasonló visszaesés jellemző az ügyfélszolgálati, call centeres területen is, ahol például 255-ről 61-re esett vissza az egy adott állásra jelentkezők száma. Ugyanez a csökkenés, eltérő mértékben, a mérnöki, it, kereskedelmi, értékesítési és pénzügyi területek mindegyikére igaz. Bár a jelentkezők átlagos száma nemzetközi összehasonlításban nem kirívóan alacsony, a trend azonban elgondolkodtató, és az itt működő, jelentős számban új munkaerőre támaszkodó gyártó- és szolgáltatócégnek figyelmeztető lehet. Egyes területeken egyszerűen nincs kikből választania a cégnek, ha tartani akarja magát a kiírásban megfogalmazott elvárásokhoz” – mondta Dobár Attila, a kft. ügyvezető igazgatója.