Megelégelték az írók az Amazon.com és a kiadójuk vitáját

ebookNyílt levélben szólította fel több mint kilencszáz író az Amazon.com webáruházat, hogy vessen véget a Hachette könyvkiadóval folytatott elektronikus könyvvitának, amely véleményük szerint nem csupán a szerzőket, hanem az olvasókat is rosszul érinti. A petíció egész oldalas hirdetés formájában jelenik meg vasárnap a The New York Times című amerikai napilapban. Az online kereskedőóriás az elektronikus könyvek árazásáról vitázik a világ egyik legnagyobb kiadójának számító Hachette céggel – írja a BBC News nyomán az MTI.

A levél aláírói szerint könyveik az Amazon taktikáinak „áldozataivá váltak”, mert a webáruház késleltette néhány Hachette-s szerző, köztük J.K. Rowling, Stephanie Meyer és David Baldacci műveinek kiszállítását, beszüntette az előrendelésüket és a kedvezményeket, mindezzel „kényelmetlen helyzetbe hozva és félrevezetve saját vásárlóit… Az ember nem így bánik az üzleti partnereivel és a barátaival sem” – áll a petícióban, amelyben arra kérik a webáruházat, hogy a lehető leghamarabb hagyjon fel azon írók megélhetésének a megnehezítésével, akiknek a sikerét köszönheti.

Az Amazon.com szerint az elektronikus könyvek túlságosan drágák és legtöbbjüket 9,99 dollárért (2300 forintért) kellene árulni a jelenlegi 14,99, vagy 19,99 dollár helyett. Mint hozzátette, amennyiben az árak csökkennének, akkor több könyvet adnának el és magasabb lenne az összbevétel. A webáruház továbbá azt is nehezményezi, hogy a Hachette „túlságosan kis részesedést biztosít a szerzőinek. Mindeközben egy Amazont támogató petíció, amely szerint a Hachette minél magasabban akarja tartani az e-könyvek árát, mintegy 7600 támogatót szerzett, köztük olyan független szerzőket, akik egy demokratikusabb ipar megteremtéséért dicsőítik a kereskedőóriást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az e-kereskedelem hajtja majd a csomagküldő piacot

hét aug 11 , 2014
A logisztikai piac további jelentős bővülésére számít a magyar piacon is jelen lévő UPS, elsősorban az internetes vásárlás fellendülése miatt. Iulia Nartea, a UPS kiscsomag és teheráru üzletága idén kinevezett magyarországi vezetője az MTI-nek adott interjújában azt mondta, már évekkel ezelőtt megkezdték a kapacitásbővítést azért, hogy kiszolgálják az internetes kereskedelem növekvő igényeit. […]

És még ez is...