A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosításait.
Az eljárás az NMHH és a szolgáltatók között létrejött hatósági szerződésekkel zárult, melyek előremutató módon rendezték a módosítás kapcsán kialakult helyzetet és biztosítják az előfizetők jogainak érvényesülését. A szerződések aláírásával az ideiglenes intézkedések is hatályon kívül kerültek.
A hatóság üdvözli és fontos lépésnek tartja a szerződés megkötését, ezzel ugyanis lehetővé vált az eljárás gyors és eredményes lezárása, ami az érintett nagyszámú előfizető érdekét is szolgálja. Az NMHH a piaci szereplőktől továbbra is elvárja a jogszabályi előírások teljes körű tiszteletben tartását, és a jövőben is határozottan fel fog lépni ezek védelmében. A szolgáltatók és a hatóság a megállapodás megkötésével is kifejezték elkötelezettségüket a fogyasztói érdekek hatékony védelme iránt.
A Telenora szerződéskötés kapcsán megerősítette, hogy a szolgáltató számára kiemelten fontos az előfizetői érdekek védelme, ezért az eljárás során mindenben együttműködött a hatósággal. A Telenor a szerződésben foglaltaknak megfelelően személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató a kétoldalú szerződésmódosítással kapcsolatban június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az sms-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. A módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik az előfizetők, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével. |
A Magyar Telekom
vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak. Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők sms-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen. A módosítás el nem fogadását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe a Magyar Telekom előfizetői.