Még mindig sok a gond a webshopokkal

 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ellenőrzési tapasztalatai szerint egyre több a fogyasztóvédelmi szempontból kifogástalan webshop, a kifogásolási arány 85 százalékról 70 százalékra javult, ám még így is magas. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (Szek.org) által, az NFH szakmai támogatásával indított webshop minősítési rendszer október közepe óta működik, máris mérhető eredményekkel. A problémák gyökerét Kis Ervin Egon, a SzEK.org elnöke is az ismerethiányban látja. „Eddig több, mint ötvenen jelentkeztek az NFH szakmai felügyelete mellett, az Árukereső.hu és az Olcsóbbat.hu támogatásával létrehozott Vedd a neten! Webshop Minősítési Rendszerbe, ebből a mai napig 25 webshop meg is kapta a minősítést, de a többieknél még mindig folyamatban vannak az ellenőrzések. Tapasztalatunk szerint elsőre szinte senki sem megy át: a mintegy 60 pontból álló ellenőrzőlistán mindig akad hat-nyolc hiba, pedig semmi olyat nem nézünk, amit ne írna elő jogszabály” — jelentetteki Kis.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.