Még mindig sok a gond a jótállásokkal

jótállási jegy tartalmaA jótállási ügyek szabályozása 2021 elején megújult, a fogyasztóvédelmi hatóság azóta ellenőrzi az előírások betartását az üzletekben és webáruházakban. A vizsgálatok szerint a boltok több mint fele nem alkalmazza megfelelően a vásárlók jogait erősítő rendelkezéseket. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye szerint a kormányhivatalok 2021 első felében mintegy hatszáz üzletet ellenőriztek, ezek 55 százaléka nem a jogszabályoknak megfelelően végezte a szavatossággal, jótállással kapcsolatos tevékenységét.

A legtöbb problémát a jótállási jegyekkel kapcsolatban tárták fel, azokat gyakran át sem adják a fogyasztónak. Ha mégis, nem tájékoztatnak az új javítási határidőkről, jótállási időtartamról, hanem a már felülírt régi előírások szerinti információkat közlik. A próbavásárlások során ellenőrzött 350 jótállási jegy 61 százalékával kapcsolatban merült fel kifogás. A hatóság legtöbbször csak figyelmezteti mulasztásaikra, és – bírság nélkül – javításra kötelezi az első alkalommal vétő cégeket, ennek ellenére mintegy ötven eljárásban eddig összesen 6,6 millió forint bírságot szabtak ki. Az ellenőrzéseken túl szakmai egyeztetéssel, a folyamatos párbeszéd megteremtésével segítik a kereskedők jogkövető magatartását.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A Kingsol az Év Microsoft Partnere

vas júl 11 , 2021
A Microsoft aranyfokozatú partnere, a testreszabott felhőszolgáltatásokat kínáló KingSol Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Zrt. nyerte el az Év Microsoft Partnere Díjat idén. A díjazott olyan egyszerűen kezelhető megoldásokat fejlesztett a Microsoft technológiáira építve, amelyekkel még sikeresebbé tette ügyfeleit. A társaság Azure, Microsoft 365 és Dynamics rendszerek megtervezésével, felhőalapú modellekre épülő munkakörnyezet […]
Király István KingSol

És még ez is...