Még mindig nem készült el a tényleges tulajdonosi nyilvántartás Magyarországon

Októbertől a szolgáltatóknak bármilyen új, céges ügyfélkapcsolat létesítésénél rögzíteniük kell a cég mögött álló azon magánszemély (tényleges tulajdonos) adatait, aki a szervezetben 25 százalékos többséggel rendelkezik, vagy aki a szervezet felett egyéb módon tényleges irányítást, ellenőrzést gyakorol – hívja fel a figyelmet a Jalsovszky Ügyvédi Iroda. A vonatkozó EU-s előírás nyomán a nyáron hatályba lépett pénzmosási törvény megköveteli, hogy egyes professzionális szolgáltatók (bankok, könyvelők, könyvvizsgálók, ügyvédek stb.) nyilatkoztassák jogi személy ügyfeleiket arról, kik a tényleges tulajdonosaik. E szabályok bevezetésére adott haladék szeptember 30-án lejár. Nem mentesül az adatszolgáltatás alól az sem, aki október előtt már ügyfél volt, tőle ezt az információt az év végéig kell a szolgáltatónak begyűjtenie .

A tényleges tulajdonos így megszerzett adatait a szolgáltatónak a jogszabály szerint az EU valamennyi tagállama által vezetett központi nyilvántartásba kell feltöltenie. A tényleges tulajdonosi nyilvántartás azonban a legtöbb tagállamban, beleértve Magyarországot is, technikailag még nem jött létre, így a szolgáltatókat terhelő feltöltési kötelezettség teljesítése a gyakorlatban egyelőre nem lehetséges. Bejó Ágnes, az iroda ügyvédje szerint még nem tisztázott egyelőre, hogy az adatbázishoz pontosan ki és milyen feltétellel férhet majd hozzá, ahogyan az sem, hogy az adatbázist az unió hatóságai milyen céllal, és milyen területen használják fel a jövőben. Az ügyvéd szerint mindez várhatóan nem erősíti a vállalkozások szemében a nyilvántartással szembeni bizalmat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Harminc százalékos megtakarítást hozhat az üzleti folyamatok felhő alapú automatizálása

hét okt 2 , 2017
ShareTweetPinShareA kis- és középvállalkozások (kkv) az üzleti folyamatok felhő alapú automatizálásával, a workflow-val mintegy harminc százalékos költségcsökkenést és ehhez hasonló profitnövekedést érhetnek el. A munkafolyamat kezelő rendszerek fejlesztésével foglalkozó xFLOWer közölte, a cégek döntő többsége, 90-95 százaléka még mindig e-maileket és excel-táblákat használ a legkritikusabb üzleti folyamatok nyilvántartására, illetve a […]

És még ez is...