Még mindig átalakulóban a tévénézési szokások

televízióAz elmúlt években jelentősen átalakultak a tévénézési szokások, mivel beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, így már nem csatorna, hanem műsor szerint válogatnak a nézők.

A műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. Közölték, a válaszadók közel fele rendszeresen online néz műsorokat, filmeket, sorozatokat: ez a fajta, okostelefonon keresztüli tartalomfogyasztás a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, de a 25-39 évesek 57 százaléka és a 40-59 évesek 47 százaléka is online néz műsorokat. Az elemzés szerint a legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és a hírműsorok, illetve a sportadások. A változások dinamikáját mutatják az adatok is: a PWC szerint 2019-ben a hagyományos tévészolgáltatások éves előfizetői díjbevétele majdnem elérte a 400 millió dollárt, a streamingszolgáltatóké alig ötvenmillió dollár volt Magyarországon. Az előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké majdnem 13 százalékkal bővül.

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők öt és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. Az idő 11 százalékában hírműsorokat néztek az emberek, és naponta átlagosan 37 percnyi reklámot. A teljes népesség körében a napi tévénézési idő három perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, és ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is. A legnagyobb emelkedés az egyébként is legtöbbet tévéző ötven év felettieknél jelentkezett: hét perccel növelték tévénézési idejüket, és így naponta átlagosan 7 óra 11 percet töltöttek a képernyők előtt.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Terjed a digitális asszisztencia a pénzügyekben

csü jún 2 , 2022
A digitális megoldások egyre jobban terjednek a bankolásban, azonban, a bonyolultabb, nagyobb elköteleződést igénylő pénzügyi termékeknél az ügyfelek még mindig igénylik a személyes tanácsadást. A tanácsadás és a digitális folyamatok összeegyeztetése a bankolás egyik legnagyobb kihívása, ebben pedig a digitális asszisztencia is fontos szerephez jut a jövőben. Jelenleg a tanácsadás […]
Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője

Friss, ropogós