Még mindig 821 ezren fognak analóg tévéadást

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók 2017. március végén 3,281 millió előfizetést tartottak nyilván. A szolgáltatók előfizetőinek 75 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül márciusban 1,488 millióról 1,506 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 854 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 101 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 45,9 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,1 százalék volt márciusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 27 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 26 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25,3 százalékos piaci részesedéssel. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 25,9 százalék, második helyen a Telekom állt 24,4 százalékkal, akit a DIGI követett 23,8 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a Telekom részesedése 30,1 százalék, a UPC 29,8 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,5 százalékkal. 2017. március végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,5 százalék volt.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Már-már kapható az LG G6

ked máj 9 , 2017
A napokban Magyarországra is megérkezik az LG új csúcstelefonja, az LG G6. A LG új csúcskészüléke a mindennapi okostelefonos igények kielégítésére készült, de olyan megoldásokkal, amelyekkel a prémium készülékek mezőnyéből is kiemelik. Az LG G6 az első olyan okostelefon, amely a hagyományos, 16:9-es formátum helyett, 18:9-es arányú képernyőt kapott, így […]
LG G6

És még ez is...