Meg fogsz lepődni az elmúlt év slágertermékein

Euronics kuponAirfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között az Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása szerint.

A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen tértek vissza az üzletekbe, a vállalat árbevétele végül közel ötödével, rekordszintre nőtt. Bár drágultak a termékek, így is több elektronikai eszköz fogyott – a legtöbbet televíziókra költöttek a vásárlók, a legnépszerűbbek továbbra is a 4K UHD tévék voltak. Az Euronics adatai szerint a vevők szépségápolási eszközökből vásárolták a legnagyobb mennyiséget az elmúlt egy évben, és átlagosan közel 11 ezer forintot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok és kiegészítők, illetve a porszívók és takarítógépek követik – előbbi szegmensben átlagosan mintegy 49 ezer, utóbbi termékkör esetén pedig 30 ezer forintot költöttek a vásárlók.

A szépségápolás kategórián belül abszolút slágertermékeknek számítottak az elmúlt egy évben a női szőrtelenítő eszközök, azon belül pedig a villanófényes, tartós szőrtelenítő gépek (IPL). Ezen kívül a komolyabb hajápolási termékek iránt is nagy volt a kereslet. Bár a pandémia időszakában már látható volt, hogy az otthoni főzéshez, ételelőkészítéshez kapcsolódó termékek értékesítése növekvő pályára állt, a korlátozások megszűnésével sem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázis évhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak.

„A mobiltelefonok körében a legfelkapottabb márkák a Xiaomi és a Samsung voltak, elsősorban a középkategóriás eszközöket keresik a vásárlók” – jelentette ki Fazekas Bálint, társaság kereskedelmi ügyvezetője. Hasonló népszerűségnek örvendenek a kézi- és robotporszívók. Hozzátette, hogy a kézi porszívók területén 47 százalékos, a robotporszívókén, kiugróan magas, 115 százalékos fejlődés figyelhető meg a bázishoz képest. Előbbi gyakorlatilag kiváltotta a hagyományos porzsákos és porzsák nélküli modelleket. Ár tekintetében biztosan, azonban lassan már eladott darabszám szempontjából is több álló porszívót adunk el, mint hagyományosat. Talán meglepő, de ebben a kategóriában a 100-200 ezer forintos kategóriájú gépek vezetik a piacot.

Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 ezer forint volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 ezerrel magasabb a 2020-2021-es évhez képest. E termékkategóriát az árbevételi toplistán az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 ezer forintot költöttek a vásárlók.

Rekordnagyságú árbevétel
2021-ben változtatta meg üzleti évének fordulónapját az Euronics, így a cég immár a júliustól júniusig terjedő időszakról teszi közzé jelentését. A 2020/2021-es bázisidőszakhoz viszonyítva a 2021/2022-es pénzügyi évben a 64 üzletből álló hálózatból, valamint az Euronics webshopjából származó adatokat együttesen vizsgálva a most lezárt üzleti évben hét százalékkal nőtt a vásárlások száma, az árbevétel pedig közel 19 százalékkal nettó 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Most az LG ígér forradalmat

hét aug 22 , 2022
ShareTweetPinShareAz LG Electronics (LG) az offline térbe visszatérő szakkiállításon mutatja be a technológia, életstílus és élmény hármas újragondolására épülő vízióját… Az LG a világ minden tájáról várja azokat a fogyasztókat, akik testközelből is megismernék legújabb innovációit Berlinben, a szeptember 2-6. között zajló IFA 2022 kiállításon. A Life, Reimagined (Újragondolt élet) témára […]
LG webOS televízió

És még ez is...