Meg fogsz döbbenni: a világ informatikája számokban XLVI.

  • Az IDC szerint az okostelefonpiac telítetté válásával és a készülékek széleskörű használatának az elterjedésével elérkezett a kizárólag mobil eszközökön elérhető banki szolgáltatások bevezetésének az ideje. A Deloitte tanácsadó cég 2016-os Mobile Consumer Survey felmérésének megállapítása szerint Franciaországban a banki ügyfeleknek már így is 34 százaléka ellenőrzi számláját mobil eszközzel és 11 százaléka hajt végre pénzátutalásokat is.
  • Az intelligens, egymással kommunikáló eszközök száma idén meghaladja a nyolc milliárdot – áll a Gartner kutatócég legutóbbi jelentésében, amelyből kiderül az is, hogy a növekedés ezen a területen a jövőben sem lassul le.
  • A Cisco frissen közzétett it-biztonsági jelentése szerint például, az adatvesztést elszenvedő vállalatok 22 százalékától távozott már ügyfél emiatt, az ilyen vállalatok 44 százalékánál a korábbi ügyfélszám mintegy egyötöde. A vizsgált szervezetek 29 százalékánál az adatvesztés bevételcsökkenést is eredményezett, az ilyen szervezetek 38 százalékánál a bevételkiesés mértéke a 20 százalékot is meghaladta. Ezeknek az eseteknek komoly következményei lehetnek egy vállalkozás jövőbeli lehetőségeit nézve is. Az adatvesztés következtében a cégek 23 százaléka veszített már el üzleti lehetőségeket, ezek 42 százaléka a potenciális ügyfelek egyötödétől búcsúzhatott el.
  • A NAS piac extrém módon növekszik, 2017-ben az előzetes előrejelzések alapján ez 7 milliárd Dolláros üzlet lesz a Global Industry Analysts, Inc. szerint.
  • A Kaspersky online felmérésén az derült ki, hogy egy zsarolóvírus támadás átlagos kárértéke 194 millió forint.
  • A vásárlási élmény minőségének fontosságára mutat rá az SAP felmérése, amely szerint fogyasztók 86 százaléka hajlandó akár többet is fizetni ugyanazért a termékért, ha jobb kiszolgálást kap. Emellett az online vásárlók 53 százaléka lemond a kiszemelt árucikk megvételéről, és elhagyja az adott webshopot, ha nem talál gyors, releváns válaszokat a kérdéseire. Nem véletlen, hogy a testreszabott kiszolgálás egyre inkább prioritássá válik, a megkérdezett cégek 91 százaléka erre fókuszál, ha növelni szeretné a fogyasztói élményt.
  • A Nielsen kutatási eredményei szerint jelenleg a magyar televíziós háztartások mintegy 64 százaléka rendelkezik HD készülékkel.
  • Az Eurostat friss adatai szerint az internethasználók 16-74 éves korcsoportjában a tagállamok közül Litvániában olvastak a legnagyobb, 93 százalékos arányban online híreket, ugyanez a ráta Horvátországban 91 százalék, Észtországban és Luxemburgban 89 százalék, Magyarországon pedig 88 százalék volt. Legkisebb, 49 százalékos arányban Írországban olvastak az internetezők online híreket, Franciaországban 56 százalék, Olaszországban 60 százalék, Romániában pedig 63 százalék volt az internetes hírolvasók aránya.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.