Már nem felhőtlenül derülátók a magyar kkv-k

felhoxSokkal derűlátóbbak saját kilátásaik kapcsán azok a kis- és középvállalkozások (kkv), amelyek kihasználják a technológia adta előnyöket, illetve megfelelő adatelemző képességekkel rendelkeznek – hangzott el a Microsoft minapi kerekasztal-beszélgetésén. A jövő szempontjából biztató, hogy az Ipsos MORI felmérése alapján a kkv-k 54 százalékánál már használnak felhőmegoldásokat Magyarországon. A felmérés szerint azoknak a kisvállalatoknak, amelyek már komoly lépéseket tettek a digitalizáció útján, 67 százaléka látja úgy, hogy növekedtek az eladásai, míg a főként papír alapon dolgozó cégeknél ez az arány 54 százalék. Az it-eszközöket intenzíven használó cégek 76 százaléka emellett úgy látja, hogy növekedtek az innovációs készségei, míg a többnyire papír alapon dolgozó cégeknél csak 58 százalék ez az arány. Figyelemre méltó megállapítása emellett a kutatásnak, hogy a digitális átállást már végrehajtott hazai kisvállalkozások 43 százaléka készül új termék vagy szolgáltatás bevezetésére, miközben ez az arány a zömmel hagyományos eszközökkel dolgozó cégeknél csak 22 százalékos.

A hazai kis- és középvállalkozások alkalmazottai emellett egyértelműen úgy látják, hogy a technológiai eszközök használata hozzájárul a jobb ügyfélkapcsolatok kialakításához: 71 százalékuk nyilatkozott így, miközben további 66 százalékuk úgy vélekedett, hogy a technológia hozzájárul az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz, és a sikeres ügyfélmegtartáshoz is. A Microsoft felmérése alapján a hazai kkv-k vezetői szintén nagyon bíznak az it-eszközök sikert ösztönző erejében: 94 százalékuk például úgy látja, hogy a fejlett technológia alkalmazása révén jobb kapcsolatot alakíthatnak ki meglévő ügyfeleikkel, további 87 százalékuk pedig egyetért azzal az állítással is, hogy a technológia révén új üzleti kapcsolatokhoz is hozzá tudja segíteni vállalkozását. A kutatás szerint a valamilyen technológiai eszközt használó magyar kisvállalatok 57 százaléka támogatja a saját eszközök irodai használatát (BYOD), ami látványos előrelépést jelent a 2014-es, 38 százalékos arányhoz viszonyítva. Érdekes, hogy ez a hozzáállás a mikrovállalkozások körében az átlagnál is elterjedtebb, náluk 67 százalékos az arány, szemben a középvállalkozások 51 százalékával.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Sicontact: csökkenő forgalom és eredmény

pén jún 10 , 2016
ShareTweetPinShareA Cyberoam és az ESET internetbiztonsági termékeit forgalmazó Sicontact Kft. tavaly, 1,36 milliárdos forgalom mellett 297 milliós nyereséget ért el, így a társaság az egy évvel korábbi forgalmának közel húsz, az üzemi eredményének tíz százalékát vesztette el (lásd táblázat). Megkerestük a céget, hogy minek tulajdonítható a megtorpanás. A társaság azt […]
Sicontact eredmények

És még ez is...