Negyed évszázaddal az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén piacra dobta a legendás Nokia 3210 új változatát.
A “butatelefonok” visszatérőben vannak: a Human Mobile Devices 2023-ban megduplázta az Nokia 2660 Flip eladásait, és a vállalat 2024-ben további növekedést vár a klasszikus telefonok piacán. A HMD novemberben, az Egyesült Királyságban végzett kutatásából kiderült, hogy az emberek naponta átlagosan 3 óra 46 percet töltenek telefonozással, a Z generáció 61 százaléka pedig időnként tudatosan szakít az okostelefonjával. A “dumbphone-boom” jelenség egyik oka tehát, hogy a klasszikus készülékek egy kis kikapcsolódást nyújtanak a másodpercenként felbukkanó értesítésektől, miközben a 16-24 évesek közül tízből közel négyen (38 százalék) aggódnak amiatt, hogy túl sok időt töltenek az okostelefonjukon.
Az újragondolt retro dizájnba csomagolt Nokia 3210-ben minden megvan, amit egy igazi klasszikustól várható: 2 MP-es, vakus kamerával és egy 1450 mAh-es akkumulátorral és 4G-s internetkapcsolattal rendelkezik. A gyártó szerint a Y2K trend (a „Year 2 Kilos” rövidítése, ami a 2000-es éveket jelenti, a Y2K stílus pedig a 2000-es évekből merített divatirányzat) napról napra erősödik, a Nokia 3210 pedig pont a késő ‘90-es évek, kora kétezres évek hangulatát megidéző színekben érkezik.
„A Nokia 3210 egy igazi kulturális ikon, és idén újra a csúcsra kerül: a dumbphone-boom ma már nemzetközi trend, egyre többen próbálják digitális detoxszal kordában tartani a képernyőidejüket. A Nokia 3210 lényege pedig pont az az egyszerűség, amivel bár végig nyújtja az alapokat és hasznos marad, de sosem fog kiszakítani a pillanatból” — jelentette ki Lars Silberbauer, a HMD marketing igazgatója.