A K&H Bank 2022 óta immár harmadik alkalommal nyerte el a „Magyarország legjobb digitális bankja” díjat, melyet a rangos brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review ítélt oda. Az indoklásban a szaklap a bank digitális innováció iránti elkötelezettségét és ügyfélközpontú banki megoldásait emeli ki. A K&H Csoport korábban kétszer is elnyerte a Euromoney „Legjobb digitális bank” címét, és a Mastercardtól is megkapta ezt az elismerést.
A Global Banking & Finance Review az Egyesült Királyság vezető pénzügyi magazinja, amely 2011-ben alapította a Global Banking & Finance Review Awards-ot, hogy elismerje a pénzügyi szektor kiemelkedő szereplőit. A díj azoknak a vállalatoknak jár, amelyek innovatív módon formálják a globális pénzügyi világot, és jelentős változásokat generálnak.
Wanda Rich, a Global Banking & Finance Review főszerkesztője a 2025-ös Global Banking & Finance Awards díjátadó során kiemelte, hogy a harmadik alkalommal elnyert Magyarország legjobb digitális bankja cím a K&H Bank folyamatos elkötelezettségét tükrözi a digitális innováció és az ügyfélközpontú megoldások iránt. A bank folyamatosan bővíti digitális kínálatát, amely a NFC-kompatibilis ATM-ektől kezdve a zökkenőmentes mobilbanki élményeken át egészen az ország első és egyetlen mesterségesintelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztenséig terjed. Mindezek a fejlesztések magasra emelték a mércét a magyar bankszektorban. A K&H alkalmazkodása a digitális változásokhoz és vezető szerepe alátámasztja elkötelezettségüket a biztonságos, kényelmes és jövőbe mutató pénzügyi szolgáltatások biztosítása mellett.
A K&H több mint hétszázezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik, akik havonta 2,5 millió tranzakciót végeznek. A leggyakrabban mobilalkalmazásukat utalásokra használják, havonta több mint kétmillió pénzügyi tranzakciót hajtanak végre. A második leggyakoribb művelet a kártyalimit módosítása, amelyből havonta több mint kétszázezer történik. A mobilbankban indított közvetlen banki hívások száma, melyek biztonságosak és nem igényelnek külön azonosítást, közel huszonötezerre rúgnak havonta. A legnépszerűbb funkciók közé tartoznak a csekkes utalások és a mobilkártya-feltöltések. A K&H mobilalkalmazása folyamatosan bővül, így nemcsak banki, hanem biztosítással kapcsolatos ügyintézés is elvégezhető rajta, emellett adminisztratív funkciók, mint a jegyvásárlás, parkolás indítása és partnerfelvétel is könnyedén elérhetőek.
Kate egyre intelligensebb
A Global Banking & Finance Review értékelése alapján a K&H mobilbankját a felhasználók a magyar pénzintézetek hasonló alkalmazásai között az egyik legjobbnak ítélik. A digitálisan bankoló ügyfelek 65 százaléka már használta Kate, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, és több mint tíz százalékuk rendszeresen igénybe is veszi a szolgáltatásait. Kate februártól már képes megmondani a bankkártya számát, lejárati idejét és CVC-kódját is. Havonta egymillió beszélgetést és hatezer átutalást kezel, valamint segít PIN kódok megmutatásában, számlaszám keresésében, bankkártya aktiválásában és digitalizálásában. Emellett biztosítások kötésében, hitelek kezelésében, megtakarítások és befektetések indításában is közreműködik. Az ügyek majdnem kétharmadát önállóan intézi, és több mint háromszáz funkcióval rendelkezik. Sikerét az intelligens beszédfelismerés alapú megoldásoknak köszönheti.
„A K&H digitális fejlesztései célja, hogy ügyfeleink a lehető legkényelmesebben, leggyorsabban és legegyszerűbben intézhessék pénzügyeiket. A K&H számára fontos, hogy ügyfelei bárhonnan, bármikor elérhessék banki szolgáltatásainkat. Emellett folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol a pénzügyeken túl is segíthetjük őket mindennapi ügyeikben. Közel négyezer kollégánk dolgozik azon, hogy a banki folyamatokat minél inkább egyszerűsítsük, digitalizáljuk és automatizáljuk” – mondta Peter Roebben, a K&H vezérigazgatója a díj kapcsán. Hozzátette, hogy a K&H az IT szektorban több száz szakembert alkalmaz, de az eredmények nemcsak az ő munkájukat tükrözik.
English summary
|