A digitális Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP kártya), mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás.
A K&H a piacon elsőként tette lehetővé a SZÉP kártya rendszer plasztik kártya nélküli használatát azon felhasználók számára, akik mobil készülékükön rendelkeznek NFC funkcióval, illetve iOS vagy Android operációs rendszerrel. A K&H digitális SZÉP kártyájához olyan kihívást jelentő feladattal kellett a bank IT-szakembereinek megbirkózniuk, mint az Apple Pay vagy a Google Pay globális fizetési megoldások, a Mastercard bankkártya rendszer, illetve a pénzintézet SZÉP kártya rendszerének integrálása. Mindezt úgy, hogy felhasználói élményben nagyon hasonlóan viselkedjen a klasszikus bankkártyához, de továbbra is csak a magyarországi felhasználása legyen biztosított az erre engedélyezett elfogadóhelyeken. A K&H digitális SZÉP kártyájának kifejlesztése során jelentős technológiai háttérmunkára volt tehát szükség, amely több kulcsfontosságú területet ölelt fel. Szem előtt tartva az integrációs kihívásokat, a felhasználói élményt, a biztonsági megoldásokat és a helyi szabályozásokat egyaránt.
„A XXI. században a telefonunk a legfontosabb személyes eszközünkké vált, mindig kéznél van, ellentétben a pénztárcánkkal vagy a személyes okmányainkkal. IT-szakembereink munkájának köszönhetően sikerült hatékonyan összehangolni a saját rendszerünket a társszolgáltatók rendszereivel. Ez a kooperáció lehetővé tette, hogy a digitális SZÉP kártya révén innovatív, kényelmes és modern fizetési megoldásokat kínáljunk a kártyabirtokosoknak. A digitális SZÉP kártya egy rendkívül biztonságos megoldás az elektronikus tranzakciók világában. Használatakor szigorú titkosítási és hitelesítési mechanizmusokat használunk, hogy biztosítsuk a felhasználók védelmét. Ennek különösen fontos szerepe van a kártya online használata során, a tranzakciók biztonságos lebonyolítása garantált. Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük ezeket a fejlett technológiákat, így még egyszerűbbé és felhasználó barátabbá téve a pénzügyi tranzakciókat” – fogalmazott Ozorai Dénes, a K&H Csoport IT-részlegének vezetője.
Nem szükséges külön megigényelni
A rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a K&H bank ügyfelei havonta átlagosan négyszázezer SZÉP kártya tranzakciót végeznek országszerte, aminek jelenleg körülbelül három százalékát -minden harmincadik tranzakciót- digitális SZÉP kártyával. De ezek száma folyamatosan növekszik, hónapról hónapra mintegy tíz százalékkal.
A fejlesztés további előnye a felhasználók számára, hogy a digitális változatot nem szükséges külön megigényelniük a K&H SZÉP kártya birtokosoknak. Mobilbanki alkalmazáson keresztül automatikusan elérhetővé vált az ügyfeleknek, ez a gyakorlatban kicsivel több mint 71 ezer digitális kártyát jelent. A többi kártyabirtokos számára pedig egy gombnyomással bármikor hozzáadható az Apple Pay vagy Google Pay tárcához. A digitális SZÉP kártya egy lépés a jövő felé, amely a digitális fejlődést és a munkavállalók jólétét helyezi előtérbe. Emellett, elterjedésével csökkenhet a plasztik kártyák gyártása, a digitális változat környezetbarát alternatívát jelent, amivel csökkenhet a gyártásból adódó környezeti terhelés, így a digitális SZÉP kártya használata egy fenntarthatóbb választás is lehet.
A kereskedők és szolgáltatók bekapcsolása a K&H digitális SZÉP kártya elfogadóhely-hálózatba is folyamatosan zajlik. Jelenleg 42 ezer elfogadóhelyen használható SZÉP kártya, ám ez az adat is növekvő tendenciát mutat. Az elfogadóhelyek listája elérhető ezen az oldalon.
A SZÉP kártya egyfajta béren kívüli juttatás, amelyet a munkavállaló a munkáltatójától kaphat, a cafeteria keretein belül. Maga a kártya egy olyan készpénz-helyettesítő fizetési eszköz, amelyet a bankkártyákhoz hasonlóan lehet használni pihenéshez kapcsolódó termékek és szolgáltatások vásárlásakor. |