Az eredmények alapján a gyerekek egyre korábban és egyre nagyobb arányban használnak digitális eszközöket. A vizsgált korosztály 44 százaléka rendszeresen használ mobilt vagy tabletet, átlagosan napi fél órát. Két éves kortól már a gyerekek fele „kütyüzik”, a négy év feletti gyerekeknél ez az arány pedig már hatvan százalék. Az eredmények azt mutatták, hogy már az egy és két év közöttieknek is több mint egyharmada használja a mobileszközöket. „Ez azért lényeges, mert ekkor az agy még nagyon plasztikus, fejlődésben van, és e korai élményeknek nagy hatása lehet a gyerekek fejlődésére, akár pozitív, akár negatív irányban” – idézik a beszámolóban Konok Veronikát, a publikáció első szerzőjét. A kutatásból az is kiderül, hogy a gyerekek egyre korábbi életkorban kezdik el használni a mobileszközöket. Míg például 2013-ban a két és három év közötti gyerekeknek még csak a tíz százaléka mobilozott, addig a felmérés idején (2017-ben) a két-három éveseknek már a negyven százaléka használt ilyen eszközöket.
Az Alfa Generáció Laborban dolgozó pszichológusok, biológusok és informatikusok kifejlesztettek egy olyan applikációcsomagot, amelynek célja, hogy keretek közé szorítsa a túlzásba vitt digitális eszközhasználatot és kompenzálja annak feltételezett negatív hatásait.