Magyar Posta: kedvezett az európai e-kereskedelemnek a pandémia

postaA Magyar Posta szerint az európai e-kereskedelemnek kedvezett a pandémia, míg az unión kívülről, különösen a Távol-Keletről érkezett küldemények visszaszorultak.

A társaság közleményében hangsúlyozta, bár továbbra is rendkívül népszerűek a távol-keleti webshopok, 2020-ban jelentősen, mintegy harminc százalékkal csökkent az Európai Unión kívülről érkező e-kereskedelmi küldemények száma és ezzel párhuzamosan nőtt a hazai és az uniós webshopokból érkező postai küldemények mennyisége. A Magyar Posta 2019-ben csaknem 18 millió, külföldről beérkező árutartalmú küldeményt kezelt, amelynek zöme, közel kilencven százaléka, azaz több mint 16 millió az Európai Unión kívülről érkezett Magyarországra. Tavaly azonban – a járvány miatt – összességében csökkent a külföldi küldemények mennyisége, mintegy húsz százalékkal, és ezen belül az unión kívülről érkező küldemények aránya a korábbi kilencven százalék helyett már csak hetven százalékos volt.

A Magyar Posta 2020-as statisztikája szerint tavaly már februárban beszakadt a Távol-Keletről érkező küldemények mennyisége, elsősorban a két kontinens közötti légi közlekedés drasztikus visszaesése miatt, amit a járvány terjedése váltott ki. A korlátozások és a járvány enyhülésével átmenetileg ismét nőtt a forgalom, főleg nyáron az előző hónapokhoz képest, de aztán az év utolsó négy hónapjában újból lecsökkent, amiben szerepet játszhatott a járvány második hulláma. Az online vásárló magyarok az Európai Unión belül leginkább Németországból, Belgiumból, Hollandiából, rendelnek, míg az unión kívül továbbra is Kína a legnépszerűbb. Az Európai Unión kívülről, főleg Távol-Keletről rendelők zöme alacsony értékű árut rendel, 22 euró alattit, amely eddig áfamentesen érkezett. 2021. július elsejétől viszont az uniós áfairányelv változása miatt a 22 eurónál kisebb értékű termékek esetén is vámeljárás és áfafizetés szükséges – hívják fel a figyelmet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.