A jelentés szerint a káros tartalmakra történő felhívás hatékonyságát csökkenti az is, hogy a szolgáltatók által megfogalmazott figyelemfelhívó szövegek rendkívül eltérőek, gyakorlatilag nincs közöttük két egyforma. A hat legjellemzőbb hibás figyelemfelhívási hiba közé tartozik, hogy már a figyelmeztető ablak is tartalmaz olyan képeket, videót, amelyek már felnőtt tartalomnak tekinthetők; nincs lehetőség a „nem” kiválasztására, vagy az oldal annak hatására nem léptet ki; a honlap először figyelmeztet ugyan a kiskorúakra káros tartalomra, de másodszori próbálkozásnál már mindenféle figyelmeztetés nélkül megjelenik a tartalom. Gyakori hibás megoldás az is, amikor a honlapon a figyelmeztetés előtt egy pillanatra látható a felnőtt tartalom; a Google-ról belépve néhány oldalra – amelyen egyébként található figyelmeztető jelzés – „akadály nélkül” betöltődik a kiskorúakra káros tartalom; illetve ahol bár megjelenik a figyelmeztetés, de a mellette lévő reklámra kattintva az azonnal átlinkel felnőtt tartalmakat tartalmazó oldalra.