Magánhírportálokat zárattak be a kínai hatóságok

 

Több mint száz, magánszemélyek által engedély nélkül működtetett hírportált zártak be az elmúlt két hónapban Kínában – jelentette a Beijing News című lap értesüléseire hivatkozva a hongkongi South China Morning Post csütörtökön. A hatósági kampányt elsősorban arra hivatkozva indították, hogy bizonyos weblapokat rendszeresen zsarolásra használtak, az általuk közölt hírekhez nem jogszerűen jutottak, nem ritkán hamis, maguk által kitalált vagy lopott információt tettek közzé, s nem rendelkeztek sem a megfelelő szakmai háttérrel, sem engedéllyel e portálok üzemeltetéséhez. A kormány országos internetfelügyelete azt is megállapította, hogy például egyes kulturális és informatikával foglalkozó oldalak kifejezetten reklámcélú cikkeket publikáltak. A megszüntetett 107 honlap között volt “A nép hangja”, a “Demokratikus törvényességi felügyelet”, a “Kínai polgárok hírei”, vagy az “Igazság online” elnevezésű, illetve ezek tartományi változatai — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

KSH: megállt a számítógépek exportárának csökkenése

ked aug 6 , 2013
  Idén júniusban a belföldi és az exportárváltozás eredőjeként az ipari termelői árak 0,3 százalékkal emelkedtek az előző hónaphoz képest, a tavaly júniusi áraknál pedig 0,6 százalékkal voltak magasabbak – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán. Az előző hónaphoz képest nagyobb mértékben, 1,8 százalékkal csökkentek az árak a gyógyszergyártásban, […]

Friss, ropogós