Levéltár: levéltárpedagógiai tér és interaktív játékok várnak szó szerint mindenkit

Csonka LauraMinden korcsoport számára alkalmas levéltár-pedagógiai foglalkoztatótermet alakított ki a Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltára. Az általános- és középiskolás korosztály számára négy online applikáció is készült.

Szabó Csaba, a Magyar Nemzeti Levéltár főigazgatója elmondta, hogy az intézmény legújabb funkciója a levéltár-pedagógia, ezt a feladatot segíti a Bécsi kapu téri palota egyik korábbi földszinti munkaszobájából kialakított foglalkoztató, amelyet március 15-én nyitottak meg az érdeklődők előtt és amelyet már több mint 1500-an látogattak meg. A teremben korosztálytól függetlenül lehetőség nyílik a levéltárban őrzött történelmi dokumentumok megismerésére. Csonka Laura, a Magyar Nemzeti Levéltár levéltári múzeumpedagógusa elmondta, hogy a levéltár-pedagógia a levéltári iratgyűjteményen alapul és hozzáférhetővé teszi a diákok számára az intézményben őrzött dokumentumokat. Ez különböző tematikájú, a diákok életkori sajátosságaihoz igazodó interaktív foglalkozások formájában valósul meg a levéltár épületében. A foglalkozásokon segítenek megérteni a múltat, a múltban lezajlott történelmi folyamatokat, összefüggéseket.

A foglalkoztatóval olyan digitális eszközökkel támogatott, minden korcsoport számára változatos formában berendezhető közösségi tér jött létre, ahol elérhető az oktatási célokat hatékonyan segítő négy tematikus applikáció is – tette hozzá. A játékok az általános- és középiskolás diákok számára egyaránt jól használhatóak. Ismertetése szerint a négy applikáció központi karaktere Archie, a levéltári macska, ő kalauzolja a diákokat a digitális térben. A játékok szakmai tartalmát a levéltár pedagógusai állították össze az elmúlt évek tapasztalatai alapján. A játékok az MNL belső hálózatából érhetők el, mivel azok használatához szükséges felkészült levéltárpedagógiai szakember magyarázata, útmutatása. Az applikációkat a levéltárpedagógiai foglalkozások részeként, eredeti iratok, pecsétek bemutatása egészíti ki.

A heraldikai témájú applikáció segítségével a diákok akár nemesi családok címereit is elkészíthetik, de a haladóbb felhasználók akár saját maguk vagy családjuk címerét is megtervezhetik. A pecsétes memóriajáték célja, hogy felhívja a diákok figyelmét a különböző pecséteknél használt motívumok azonosságaira és különbségeire. Az aláíráskészítő játék huszonnégy, a magyar történelemben jelentős szerepet játszó személy aláírásával és a személyekhez kapcsolódó dokumentumokkal ismerteti meg a diákokat. Az újságszerkesztő applikáció célja, hogy a diákok az iskolai és a levéltárpedagógiai foglalkozás során szerzett új ismereteik felhasználásával szerkesszék meg egy újság címlapját a foglalkozás témájához kapcsolódó korszakból.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Kipróbáltuk a Philips 24M1N3200ZA monitort

hét ápr 4 , 2022
Az új, 24M1N3200ZA a Philips monitort általános felhasználásra és intenzív számítógépes játékokhoz fejlesztették ki. A gyártó szerint gyors, 165 Hz-es frissítési sebesség és az 1 ms-os válaszidő zavartalan játékélményt biztosít. Kipróbálhattuk a gépet, és állíthatjuk, ez nem ígéret! Amikor nagy frissítési sebességű, intenzív játékokat játszunk, a grafika optimális szinkronizálása nélkül előfordulhat, […]
Philips 24M1N3200ZA monitor

Friss, ropogós