Leleplezték az online vásárlókat diszkrimináló oldalakat

 

Kutatók kiderítették, hogy az online boltok is a látogatók földrajzi helyéhez ás anyagi hátteréhez igazítják áraikat. Ezek alapján nem mindegy, hogy a világ melyik részéről lépünk be egy online áruházba, vagy hogy milyen oldalakat nézegettünk korábban. A felhasználók internetes böngészését számos cég követi. A hivatalos indok, hogy megfelelő hirdetéseket tudjanak megjeleníteni. Azonban az összegyűjtött információ megkönnyíthetik az árképzést az e-kereskedelemben. A leendő vásárlókat böngészési adataik alapján  kategorizálják, így megfelelően módosítják a jómódú vagy az árérzékeny látogatóknak megjelenített árakat. Az árak folyamatos módosításának nincs technológiai akadálya. Az árak változtatásánál finomabb módszer, amikor a keresési találatok megjelenítési sorrendjét igazítják a felhasználók vélhető pénzügyi helyzetéhez. Ezzel próbálkozott például az utazási szolgáltatásokat kínáló Orbitz. A nagy felháborodást kiváltó megoldásukban az Apple eszközök használóinak drágább szolgáltatásokat jelenítettek meg a találati listák elején.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Balabit: tőkebevonás az amerikai terjeszkedésért

ked máj 14 , 2013
  A BalaBit IT Security tartja dinamikus növekedési ütemét: közel 30 százalékkal, 2,62 milliárd forintra növelte éves konszolidált árbevételét 2011-ről 2012-re. A társaság három termékkategóriában van jelen: a magas jogosultságú felhasználók monitorozása, a loggyűjtés és -tárolás valamint a tűzfal megoldások területén. A BalaBit árbevételében évről-évre egyre nagyobb részarányt, jelenleg 82 százalékot tesz […]

Friss, ropogós