Kutatók kiderítették, hogy az online boltok is a látogatók földrajzi helyéhez ás anyagi hátteréhez igazítják áraikat. Ezek alapján nem mindegy, hogy a világ melyik részéről lépünk be egy online áruházba, vagy hogy milyen oldalakat nézegettünk korábban. A felhasználók internetes böngészését számos cég követi. A hivatalos indok, hogy megfelelő hirdetéseket tudjanak megjeleníteni. Azonban az összegyűjtött információ megkönnyíthetik az árképzést az e-kereskedelemben. A leendő vásárlókat böngészési adataik alapján kategorizálják, így megfelelően módosítják a jómódú vagy az árérzékeny látogatóknak megjelenített árakat. Az árak folyamatos módosításának nincs technológiai akadálya. Az árak változtatásánál finomabb módszer, amikor a keresési találatok megjelenítési sorrendjét igazítják a felhasználók vélhető pénzügyi helyzetéhez. Ezzel próbálkozott például az utazási szolgáltatásokat kínáló Orbitz. A nagy felháborodást kiváltó megoldásukban az Apple eszközök használóinak drágább szolgáltatásokat jelenítettek meg a találati listák elején.