Lejtőn a táblagéppiac

tabletA második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest hét százalékkal, az első negyedévihez képest pedig 3,9 százalékkal 44,7 millióra csökkent a világpiacon értékesített táblagépek száma az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat szerdán közzétett negyedéves felmérése szerint. Az eladott készülékek számának csökkenése mellett a piaci szereplők részesedésében is jelentős változás következett be – kommentálta a jelentés megállapításait Jean Philippe Bouchard, az IDC táblagéppiaci kutatási igazgatója.

“Az első negyedévben az Apple és a Samsung együtt 45,7 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, a második negyedévben azonban már olyan gyártók, mint az LG, a Huawei, vagy az E FUN előretörésével részesedésük 41,5 százalékra zsugorodott” – mutatott rá Bouchard. Az új szereplők piaci behatolása miatt az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése az első negyedévi ötvennyolc százalékról a második negyedévben ötvennégy százalékra csökkent. A kínai Huawei a második negyedévben lépett be első alkalommal a legnagyobb öt közé, az E FUN neve pedig megjelent a legnagyobb tíz között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.