mínuszos.hu

Lehet, hogy az e-mailek miatt nem nőnek a magyar vállalatok

Varga László


Az e-mailek és az értekezletek állnak leginkább a hatékony belső működés útjában a hazai közép- és nagyvállalatoknál, s habár nyitottak az új, vállalati működést támogató szoftverek bevezetésére, sokszor nem a megfelelő megoldást választják – derült ki a DMSONE Zrt. és az eNET által a kétmilliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező, legalább húsz fős irodai állománnyal bíró vállalatok körében végzett friss kutatásból. A csoportmunka-támogatás hiányában az irodai dolgozók például havonta közel három munkanapot töltenek vállalati meetingeken, és egy tipikus, ötfős döntéshozatal jellemzően 65 e-mailt generál.

Minél nagyobb a szervezet, annál inkább frusztrálóak a meetingek és az e-mailben történő kommunikáció. A kutatás szerint havonta közel 24 órát, vagyis három munkanapot töltenek a dolgozók személyes egyeztetéseken, három kollégából kettő pedig úgy gondolja, hogy ezek egyáltalán nem produktívak. „Kutatásunk alapján lemodelleztünk egy, a vállalatoknál tipikusnak mondható e-mail alapú döntési folyamatot, az eredmények megdöbbentőek. Egy öt fő bevonásával zajló e-mailes egyeztetés végül 65 üzenetet generált a döntés meghozataláig. Ez egyrészt nem hatékony, ráadásul a növekedési célokat sem támogatja” – állítja Varga László, a zrt. operatív igazgatója.

A vizsgálatokból az is kiderült, hogy a vállalatok látják, hogy a meetingek és az e-mailek csökkenthetik a hatékonyságot, de jobb eszközöket nem igazán ismernek a belső kommunikáció és a csoportmunka támogatására. Ezek után nem meglepő, hogy a projektmenedzsment, illetve kollaborációs szoftverek alkalmazása a vizsgált vállalatok körében rendkívül alacsonynak mondható.

Exit mobile version