Az online szektor gyors növekedésében szerepet játszott, hogy a járványhelyzet miatt fellendült az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek iránti kereslet, a digitális oktatás és a távmunka következtében pedig a vásárlók érdeklődése a műszaki cikkek, laptopok, számítástechnikai kiegészítők felé fordult. Ezt követően sorra jelentek meg az újabb igények, így az otthonléthez kapcsolódó bútorok, kényelmes ruházat, lakásfelújításhoz, kertrendezéshez szükséges eszközök, valamint sportszerek forgalma nőtt meg. Ezekkel a beszerzésekkel párhuzamosan azonban más, az otthoni tartózkodás alatt nélkülözhető kategóriák forgalma drasztikusan csökkent, példaként a divatcikkeket, szépségápolási termékeket, fényképezésre, videózásra használható műszaki cikkeket említették.
A GKI Digital mérései szerint a járvány eredményeképp a március közepe és április vége közötti másfél hónapban több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, ezzel az aktív online vásárló, felnőtt lakosság száma már eléri a 3,35 milliót. A bővülés mértékét érzékelteti, hogy 2019-ben 8 hónap alatt nőtt organikusan ilyen mértékben az új belépők száma, mint most a járvány hatására alig másfél hónap alatt.