Legalább a pénzbehajtás… vagyis a kintlévőség-kezelések digitalizációja átlag feletti Magyarországon

Az európai és a regionális átlagot kissé meghaladja a kintlévőségek kezelésének digitalizációja Magyarországon az EOS Csoport tanulmánya szerint.

A nemzetközi pénzügyi szolgáltató közleménye szerint a megkérdezett 3400 európai vállalat 49 százaléka úgy véli, hogy folyamatait erősen digitalizálta, de csupán 18 százalékuk küld digitális felszólítást a késedelmesen fizető ügyfeleknek. A kutatás adatai alapján Magyarországon a vállalatok 19 százaléka küld teljesen digitális fizetési felszólításokat célszoftver segítségével emailben vagy sms-ben. A kutatás szerint a szakemberek 42 százaléka szerint a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38 százalékuk pedig úgy véli, hogy a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása. A vállalkozásoknak csupán 11 százaléka gondolja, hogy a digitalizáció nem javítaná a kintlévőség-kezelés hatékonyságát.

A felmérést 2017 tavaszán az EOS Csoport megbízásából 16 európai országban kérdezte a pénzügyi szakértőket. Ausztriában, Belgiumban, Bulgáriában, Görögországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Szlovákiában, Spanyolországban, Horvátországban, Csehországban, Svájcban és Magyarországon több mint kétszázan, Németországban több mint négyszázan válaszoltak az utóbbi nyolc év során a kintlévőségek kezelésében szerzett tapasztalataikról – áll a közleményben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.