A csoporthipnózistól az etikus divatfogyasztásig több mint kétszáz programmal várja az érdeklődőket campusain az ELTE.
A Kutatók Éjszakája Európa legnagyobb tudománynépszerűsítő ünnepe, amely rengeteg fiatalt inspirál tudományos és innovációs karrierre. Az idén 19. alkalommal rendezett ingyenes programsorozat látványos bemutatókat, izgalmas előadásokat kínál országszerte. Legfőbb célja, hogy a tudományokat közelebb hozza a mindennapokhoz, megmutassa, hogy a tudományos kutatás mennyire fontos ahhoz, hogy jobban megértsük a körülöttünk lévő világot.
Az ELTE kutatói minden évben különleges előadásokkal hívják fel a figyelmet felfedezéseikre. A 2024-as kínálatban többek között szó lesz arról, hogyan hatott a párizsi olimpia a társadalomra, miként közlekedünk majd 25 év múlva, de lesz csoporthipnózis és workshop az etikus divatfogyasztás kihívásairól is. Megismerhetjük az ökoközösségek, a humor és a világvége kapcsolatát, vagy éppen azt, hogy milyenek az emberi agyhullámok. Lesz kutyaetológia konferencia, mentális egészségszűrés, kódfejtés, laborbemutató, pneumatikus játszóház, de még poligráfos hazugságvizsgálat is.
Programok
Hogyan közlekedünk most, és hogyan közlekedünk majd 25 év múlva? – előadás és díjátadó
„Mitévő legyek, ha a rokonom tartományt épít?”; A Gutkeled nemzetség az oligarchia évtizedeiben
A keringő európai hódítóútjának története a 19. század első felében
A főkapitány, a fejedelem és a tanácsúr – a Rhédey család felemelkedése
„Ötéves tanulmányút” a Nagy Háború nyomán – Internált Eötvös-collegisták sorsa Franciaországban
A Coco című film mint pedagógiai eszköz: A spanyol nyelv és mexikói kultúra tanítása magyar nyelven
Miguel de Unamuno, történelmi és irodalmi „hős”
Hogyan mérjünk szolgáltatásminőséget, avagy mik azok a fuzzy számok?
Német–olasz nyelvi együttélés Dél-Tirolban
Szubverzív (?) gyermekkultúra (?) angol és magyar nyelvterületen
Az ösztönzők szerepe a környezetvédelmi politikában
Ez nem tisztesszégesz! Gollam és az óangol találós kérdések
Bepillantás a kognitív nyelvészetbe és az evészavarok konceptualizálásába