Külföldi e-kereskedők foglalják el a magyar piacot

kosár, kiskereskedelemRekordévet zárt a hazai e-kereskedelem tavaly, de a külföldi szereplők térnyerése egyre nagyobb.

Szabó László, a Growww Digital digitálismarketing-ügynökség szakértője szerint a nemzetközi piacok nélkül a magyar e-kereskedők kis eséllyel tudják felvenni a versenyt az egyre növekvő hatékonyságú és tőkeerejű külföldi versenytársakkal szemben. A tavaly 45 százalékos ütemben bővülő online kiskereskedelmi forgalom 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél zajlott le, amelyek közül mindössze öt volt magyar, a napi fogyasztási cikkeket értékesítő (FMGC) öt legnagyobb forgalmú online kereskedő közül pedig egy sem. Ha létezne e-külkereskedelmi mérleg, az tartósan negatív lenne. A hazai e-kereskedők nem léptek időben, Magyarország a kelet-közép-európai régiós országokból érkező e-kereskedelmi szereplők külpiaca lett — állítja Szabó. A régió, amely Magyarország mellett Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Romániát, Szlovéniát, Horvátországot és Szerbiát foglalja magába, Európa legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező e-kereskedelmi piaca. Ráadásul a mintegy 140 millió potenciális vásárlóból álló, széttagolt piacon még nem jelentek meg a legnagyobb e-kereskedők, ezért azokkal nem kell versenyezni. Lengyelország kivétel, oda az Amazon már belépett. Szabó szerint a következő néhány év kritikus az exportpiacra lépés szempontjából. Mint fogalmazott, most még könnyen lehet kilépni a külső piacokra, de ahogy az idő telik, a lehetőség egyre fogy vagy nehezedik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Sarkadi-Nagy a Saldo élén

hét jún 21 , 2021
ShareTweetPinShareA digitális fejlesztések folytatásában látja a sikeres működés zálogát a Saldo Zrt. új, júniusban kinevezett vezérigazgatója. Sarkadi-Nagy András, aki ezt megelőzően a tanácsadói üzletág vezetője volt. A magyar tulajdonú cégnél tavaly – részben a pandémia okozta kihívásokra is reagálva – felgyorsultak azok a digitális fejlesztések, amelyek jelentősen hozzájárulnak az ügyfelek […]
Sarkadi-Nagy András, Saldo

És még ez is...