A Daniella Kft. és a Lumenet Kft. stratégiai partnerséggel válaszol a régió dinamikus e-kereskedelmi növekedésére.
A Daniella Kft. és a Lumenet Kft. együttműködése a cégvezetők megállapodását követően jelentős mérföldkőhöz érkezett. A két vállalat közösen lép a román piacra, ahol új webáruházat indítanak 2025 elején. A platformot a Lumenet biztosítja, a kiszolgálásért, a szakmai tanácsadásért, az ügyfélszolgálat működtetéséért, a visszáru kezeléséért, valamint a teljes logisztikai folyamat üzemeltetésért pedig a Daniella tulajdonában lévő Dominant Electric s.r.l. felel. A közös nemzetközi piacra lépés ellenére a cégek hazai piacon betöltött szerepköre nem változik, továbbra is külön folytatja a munkát a két vállalkozás.
Az új webáruház lehetőséget biztosít arra, hogy a román vásárlók és ipari szereplők egy átfogó kínálatból választhassanak. A Daniella csoport három romániai üzletében: Marosvásárhelyen, Nagyváradon és Kolozsváron személyesen is átvehetők majd a webshopban leadott rendelések. Az együttműködés célja, hogy a cégek innovatív technológiákra és szakmai tudásra alapozva teljes körű megoldásokat nyújtsanak a helyi fogyasztók és ipari szereplők számára.
Románia: ideális célpont a terjeszkedéshez
A Daniella számára a román piac nem ismeretlen, hiszen leányvállalata, a Dominant Electric már évek óta eredményesen tevékenykedik az országban. Ennek köszönhetően a debreceni székhelyű családi vállalkozás kiemelkedő helyismerettel és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik a szomszédos régióban. Ez pedig lehetőséget teremt a stratégiai partnerségre lépett Lumenetnek és Daniella Villamosságnak, hogy a piaci igényeket gyorsan és hatékonyan ki tudják szolgálni.
Megalapozott növekedés a román e-kereskedelmi piacon
A román online vásárlási szokások számos tekintetben összemérhetők a fejlettebb piacokkal, különösen Csehországgal. Míg Csehországban évente mintegy hatvanezer webáruház szolgálja ki a fogyasztókat, akik összesen 7,89 milliárd eurót költenek, addig Romániában körülbelül ötvenezer online platformon 6,26 milliárd euró értékű termék cserél gazdát. Figyelemre méltó, hogy 2022-ben Romániában az átlagos havi bruttó kereset 1083 euró volt, miközben az egy főre jutó éves online vásárlási kiadás elérte az 1050 eurót, ami erős online jelenlétre és dinamikusan fejlődő e-kereskedelmi szektorra utal az országban.
„A Daniella Kft. sok éve stabilan növekszik, ma már 45 telephellyel áll Magyarországon a lakossági és az ipari vásárlók rendelkezésére. Vevőink évről évre növekvő része választja a kényelmes vásárlásra az online felületünket. Románia gyorsan növekvő nettó e-kereskedelmi piaca 2022-ben a magyar piac méretének duplája volt. Így vonzó lehetőségeket kínál a stabil hátterű magyar vállalatok számára. Várakozással tekintünk a közös külföldi munkára, melynek első állomása Románia lesz. Bízunk benne, hogy együtt a Magyarországéhoz hasonló sikereket tudunk elérni.” – emelte ki Hadnagy Ernő, aki feleségével közös cégük, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.
A digitális vásárlás globális trendjei
„Már több mint tíz éve úgy vélem, hogy a jövőben minden termék értékesítésének első pontja az online tér lesz, és évről évre nőni fog az online vásárlások aránya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül. – kezdi elemzését Zabari István, a Lumenet Kft. ügyvezetője, az Ecommerce Hungary alelnöke.
A nemzetközi adatok is alátámasztják ezt a trendet. Magyarországon az üzemanyagoktól megtisztított kiskereskedelmi forgalom 9,8 százaléka történik online, míg az Európai Unió átlagosan 15 százalékot, a globális szint pedig 19 százalékot mutat. Az Egyesült Államokban ez az arány eléri a 35 százalékot, míg Kína egyes tartományaiban már a kiskereskedelemben elköltött összeg több mint ötven százaléka online vásárlásokból származik. Ezek a számok világosan jelzik, hogy a következő évtizedekben a kiskereskedelem, beleértve az épületvillamosságot is, jelentős átalakuláson megy keresztül a régióban.
Az igazi kérdés az, hogy lesz-e domináló magyar vállalat ezen a területen, vagy egy nagy nemzetközi technológiai szereplő fogja uralni a piacot, ahogyan az már a ruházati, cipő- és parfümpiacokon is megfigyelhető. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a Daniella csoport nemzetközi ambícióit a jövőben a Lumenet által évek óta fejlesztett online technológiai háttér, saját 4K videóstúdiónk, folyamatautomatizációs megoldásaink, valamint folyamatos frontend, backend és AI technológiai fejlesztéseink támogatják.”
Egyesített erőkkel a sikeres piacbővítésért
A Daniella több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a villamossági szektorban, míg a Lumenet Magyarország vezető online világítástechnikai kereskedőjeként vált ismertté. A két vállalat együttműködése kiválóan ötvözi a technológiai újításokat és a szakértelmet, így erős alapot biztosítanak a nemzetközi terjeszkedéshez.
„Együtt gyorsabban tudunk reagálni a piaci igényekre és új szintekre emelhetjük az online villamossági kereskedelmet. A Daniella Kft. és a Lumenet célja nemcsak a román piac meghódítása, hanem a tapasztalatok alapján további nemzetközi piacokra történő terjeszkedés is” –emelte ki Nagy Tamás, a Daniella Villamosság marketing és kommunikációs igazgatója.