Közműadó nélkül szárnyalni kezdett a Magyar Telekom

Magyar TelekomMajdnem a kétszeresére nőtt a Magyar Telekom Nyrt. második negyedéves adózott eredménye.

Csaknem 89 százalékkal emelkedve 44,6 milliárd forintra nőtt a Magyar Telekom adózott eredménye a tavalyi azonos időszakhoz képest 2024 második negyedévében. A csaknem kétszeres eredményt a társaság elsősorban az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt) emelkedésével magyarázta. A szolgáltatási bevételek emelkedésének köszönhetően nőtt a bevétel is, megközelítette a 241 milliárd forintot, a tavalyi második negyedév szintjét 15,6 százalékkal haladta meg. A társaság 2024 közepére 3,8 millió háztartást és vállalkozást ért el gigabit-képes vezetékes technológiával, 5G-hálózatuk lakosságarányos kültéri lefedettsége 70 százalékra nőtt.

Az összes bevétel éves szinten 15,6 százalékkal 240,6 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében. Ezt a javulást a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti továbbra is erős kereslet, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása okozta, amely az összes szolgáltatás esetén magasabb előfizetési díjbevételeket eredményezett. Ezek a növekedések magasabb mobilkészülék-eladásokkal és a rendszerintegrációs és informatikai bevételek növekedésével párosultak, mindkettő kedvező külső hatásokat tükröz.

  • A mobil bevételek 15,9 százalékkal, 140,6 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalmi bevételek folyamatos növekedésének és a magasabb készülékértékesítésnek köszönhető.
  • A vezetékes bevételek éves szinten 14,6 százalékkal, 76,9 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, tükrözve a vezetékes szélessávú és televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint a magyar előfizetési díjakra alkalmazott inflációkövető díjkorrekció kedvező hatását.
  • A rendszerintegrációs és informatikai bevételek 17,4 százalékkal nőttek éves szinten, és elérték a 23,1 milliárd forintot 2024 második negyedévében a magyarországi nagy projektekből származó bevételek növekedésének köszönhetően.
    A közvetlen költségek éves szinten 7,6 százalékkal, 89,1 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, elsősorban az árbevétel növekedésével párhuzamosan megemelkedett készülékértékesítési költségek miatt.
Magyar Telekom célkitűzések
Magyar Telekom célkitűzések

A bruttó fedezet éves szinten 20,9 százalékkal 151,5 milliárd forintra javult 2024 második negyedévében, a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően, amelyet részben mérsékelt a készülékértékesítéshez kapcsolódó költségek növekedése. A közvetett költségek éves szinten 10,2 százalékkal, 54,3 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, elsősorban a mindkét országban magasabb személyi jellegű ráfordítások miatt. Az EBITDA éves szinten 28 százalékkal 97,2 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 30,9 százalékkal 89,8 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében.

Az amortizációs költségek 2,9 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, 2024 második negyedévében 35,9 milliárd forintot tettek ki, tükrözve a szoftverlicenszekhez kapcsolódó magasabb értékcsökkenést. Az időszak eredménye éves szinten 88,6 százalékkal 44,6 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében, ami elsősorban az EBITDA növekedésének tudható be. A nem irányító részvényesekre jutó nyereség éves szinten 9,7 százalékkal 1,3 milliárd forintra csökkent 2024 második negyedévében, tükrözve az észak-macedón leányvállalat közvetett költségeinek növekedését.

A spektrum licensz díjak nélküli Capex AL 46,3 milliárd forintot ért el 2024 első félévében, ami 6,6 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, ami a magyarországi éves végberendezés beszerzések éven belüli változó dinamikájának, valamint az alacsonyabb észak-macedóniai hálózati beruházásoknak és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségeknek köszönhető.

A szabad cash flow spektrum díjak nélkül 36,7 milliárd forintot tett ki 2024 első felében, ami 29,4 milliárd forintos javulást jelent éves összevetésben, és a jövedelmezőség növekedésének tulajdonítható, amelyet részben mérsékelt a bővülő bevételi bázisból, illetve a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.

Rékasi Tibor Magyar Telekom„A Magyar Telekom sikerének egyik kulcsa az ügyfélközpontú megközelítésünk, valamint az, hogy gigabites élményt tudunk nyújtani ügyfeleinknek a vezetékes és mobil hálózatunkon egyaránt. 2024 közepére 3,8 millió háztartást és vállalkozást sikerült gigabit-képes vezetékes technológiával elérnünk, 5G hálózatunk lakosság-arányos kültéri lefedettségét 70 százalékra növeltük, és tovább haladtunk a mobilhálózat modernizációval, elérve a 87 százalékos készültséget. Működés tekintetében, a hálózataink kiváló alapot nyújtanak, hogy ügyfeleinknek kiemelkedő ügyfélélményt biztosítsunk és kielégítsük adatforgalom iránti igényeiket. Pénzügyi szempontból örömmel számolok be arról, hogy éves összehasonlításban 15,6 százalékkal nőttek 2024 második negyedévében a bevételeink, míg az EBITDA AL 30,9 százalékkal emelkedett az erős bevételtermelésnek és a sikeres költséghatékonysági intézkedéseinknek eredményeként. Előretekintve, az eddigi erős teljesítménynek, valamint a kedvező kereskedelmi kilátásoknak köszönhetően a 2024. teljes évre tíz százalék körüli bevétel és 25 százalék körüli EBITDA AL növekedést kívánunk elérni. Következésképp a módosított eredmény tekintetében is megemeljük célkitűzésünket nagyságrendileg 150 milliárd forintra, míg szabad cashflow tekintetében 140 milliárd forintra” — nyilatkozta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A Yettel 60-80 ezer fesztiválozót is képes kiszolgálni

csü aug 8 , 2024
A Sziget Fesztivál alig több mint egy négyzetkilométeres területén a Yettel olyan hálózatot épített ki, amely egy időben akár 60-80 ezer embert is képes ellátni. Európa egyik legnagyobb könnyűzenei és kulturális rendezvénye évente több százezer látogatót vonz. Az ilyen nagy horderejű események a mobilhálózat erősítését igénylik, hogy egy időben akár […]
Sziget

És még ez is...