Középpontban a biztonságos és hatékony home office

Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetőjeA koronavírus-járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára – derült ki a K&H jelentéséből.

A kutatás szerint szinte minden digitális fejlesztési terület aránya emelkedett 2022 első félévében, a legkevesebb innováció viszont a big data és a mesterséges intelligencia (MI) irányában történt. Az otthoni munkavégzés érdekében végzett vállalati fejlesztések közül, egyre több cég fektet a dolgozók okoseszközökkel való ellátásába – derült ki a K&H innovációs indexből, amely az idei első félévben 30 ponton zárt. Az indexet alkotó négy alindex – megvalósult fejlesztések, tervezett innovációk, digitális innovációk és az innovációs stratégia – közül egyik értéke sem csökkent, ami azt jelenti, hogy a cégek továbbra is kiemelten kezelik az innovációt. A legnagyobb mértékben, öt ponttal pedig a digitális innováció alindex nőtt. Ez azt jelenti, hogy előre menekültek a járvány okozta gazdasági visszaesésből a hazai vállalkozások: többek között digitális fejlesztésekkel próbálták ellensúlyozni a pandémia miatti kieső bevételeiket.

A szolgáltatási szektorban jelen lévő cégek közel fele, 46 százaléka számolt be jelentős fejlesztésekről a home office miatt az elmúlt két évben, de az ipari cégek 36 százaléka is így tett. Ezek a változások pedig sok esetben a járvány csitulása után is megmaradtak. Az idei első félévben jelentősen, 47-ről 62 százalékra emelkedett azoknak az alkalmazottaknak az aránya, akik rendszeresen használnak számítógépet. Minden második munkavállaló használ valamilyen hordozható informatikai eszközt. A kereskedelem és a szolgáltatás területén a cégek több mint negyven százaléka mondta azt, hogy a munkatársak több mint hetven százaléka el van látva ilyenekkel.

Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője kiemelte: az otthonról végzett munkára való átállás érdekében rengeteg fejlesztés történt. A meglévő szoftverek összekapcsolásán a cégek 32 százaléka dolgozott, de a big data, az összegyűjtött adatok feldolgozása érdekében már jóval kisebb arányban – (12-15 százalék) tettek erőfeszítéseket a megkérdezett cégek, és a legkevesebben (5 százalék) foglalkoztak a mesterséges intelligenciával. „Azok, akik mégis foglalkoznak ezzel a területtel, kockázatelemzésre, csalásfelismerésre használják. Személyre szabott ajánlatok, szolgáltatások, termékek kidolgozása esetén mindössze minden hatodik cég (16 százalék) használja az MI-t” – tette hozzá Németh.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Sziget: 5G-s mobil bázisállomással segít a Yettel

vas aug 14 , 2022
ShareTweetPinShareA Yettel által használt CETIN mobil bázisállomást már 5G-s antennákkal felturbózva helyezték üzembe a Sziget Fesztiválon. A Yettel országosan már több mint háromszáz fix bázisállomáson szolgáltat 5G-t. Az 5G-s mobil bázisállomás az év egyik technológiai kuriózumának számít. A jármű egy speciálisan átalakított teherautó, amely a rendezvények közelében elhelyezve, a ráépített, […]
5G mobil bázisállomás

És még ez is...