mínuszos.hu

Közeleg az idő, amikor a házépítést is egy kattintással rendelünk

markovich-belaNem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést online rendeljenek online az építtetők – véli a Mapei Kft.

A társaság friss felmérésből az derül ki, hogy a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát, mint TV-t. Előbbit a válaszadók 38 százalék, míg utóbbit harminc százalékuk használ. Rádiót a válaszadók 15 százaléka, nyomtatott sajtót pedig 15 százalékuk használ. Informálódásra az internetet kétszer annyian használják, mint a TV-t. A két platform közül az internetet tartják a hitelesebbnek. A válaszadók 27 százalékban hírek olvasására, 21 százalékban közösségi oldalak böngészésére, 18 százalékban vásárlásra, 16 százalékban pedig kommunikációra használják az internetet. A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25 százalék), valamint a Google kereső (22 százalék) és a hírportálok (21 százalék). A három legnépszerűbb közösségi média platform a megkérdezettek körében a Facebook, a YouTube és a Pinterest.

Felújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58 százaléka az interneten keres információt, míg a boltokat tizenkét százalék, a lakberendezési magazinokat tíz százalék használja erre a célra. A válaszadók nyolcvan százaléka szokott online vásárolni. Többségük (hatvan százalék), évente néhány alkalommal, 19 százalék havonta többször is, két százalék pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44 százalék), 23 százalék bankkártyás fizetést és tizenegy százalék átutalást. Huszonnégy százalék már külföldi webáruházakban is vásárol. A válaszadók fele gondolja úgy, hogy vásárolna építőanyagot webáruházban.

„Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakásépítést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

Exit mobile version