mínuszos.hu

Köszönjük EU: megújult a MÁV és a GYSEV vasúti adatszolgáltatási rendszere

vonatsín, vasúti pályaMintegy kilencmilliárd forint vissza nem térítendő uniós támogatásból megújult a hazai vasúti törzshálózati folyosók és nyilvántartások kezelése és egységesítése, amely támogatja a vasúti hatóságok munkáját, valamint megfelel az uniós adatszolgáltatási követelményeknek.

A konzorciumban részt vevő KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet közleménye szerint az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében meghirdetett pályázaton a négy tagú konzorcium további tagjai az Építési és Közlekedési Minisztérium, a MÁV Zrt., valamint a GYSEV Zrt. voltak. A projekt keretében lezárult a transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T) tartozó hazai vasúti infrastruktúra felmérése és bővítették a vasúti igazgatási központi informatikai rendszert. Az egyik kiemelt cél a vasúti nyilvántartások európai uniós elvárásoknak megfelelő szintre fejlesztése, és a felügyeleti szerepkör gyakorlásával az új, piaci viszonyok közötti szabályszerű működés biztosítása.

A MÁV mesterséges intelligencia alapú térinformatikai fejlesztéseket hajtott végre, valamint a pályahálózat felméréseket új alapokra helyező technológiákat – LIDAR, drón, deltainspeckiós rendszer – szereztek be. Közölték: ezek biztosítják a folyamatos, éles vasúti infrastruktúra-nyilvántartásba (RINF) történő adatszolgáltatást a már meglévő és új adatbázisok alapján. Az állami vasúttársaság mintegy kétezer kilométer hosszú vasúti vonalát és 2949 kilométer hosszúságú vágányhosszát mérték fel. A GYSEV a több mint hatszáz kilométeres vágányhálózatának felméréséhez szükséges teljesítményű lézerszkenner és adatfelhő elemzésére alkalmas szoftvereket szerzett be. A felmérések során 360 fokos 3D felvételek, gömbpanorámaképek is készültek, amelyek segítségével az állomási vágányok és nyílt vonalak nagy része bejárható virtuálisan is.


 

Exit mobile version