mínuszos.hu

Koppenhágai értelmezés: a vevő álma az in-line

ZX-81

 

A mobilalkalmazások használatának robbanásszerű növekedése komoly hatással van a vásárlási szokásokra. Ezt kutatja az in-line vásárlást vizsgáló fogyasztói felmérés, amelyet a Koppenhágai Jövőkutató Intézet az Ericsson ConsumerLabbal közösen készített. Az Egyesült Államokban gyűjtött adatokra építő jelentés szerint az okostelefonok már most fontos szerepet játszanak a vásárlási élményben. Az Egyesült Államokban tíz okostelefon-tulajdonosból négy használja a telefonját kisebb összegű fizetési tranzakciókra, termékek vonalkódjainak beolvasására vagy kuponok letöltésére. A riport az „in-line vásárlás” jelenségére hívja fel a figyelmet; így jellemzik a fogyasztók törekvését az áruházi és online vásárlás előnyeinek kombinálására. A vásárlók szeretnék megnézni, megérinteni és kipróbálni a termékeket, összehasonlítani az árakat és egyéb részletes termékinformációt gyűjteni – mindezt anélkül, hogy idejüket sorban állással töltenék. A felmérésből kiderül, hogy az okostelefon-tulajdonosokat jobban érdekli az online vásárlás lehetősége, mint azokat, akik nem rendelkeznek ilyen készülékkel. A 12 elemzés alá vont termékkategóriából nyolc esetében a fogyasztók az áruházi és online vásárlás kombinációját részesítették előnyben az online vásárlással szemben.

Exit mobile version