Konszolidálódik az e-kereskedelmi piac

e-kereskedelemA tíz legnagyobb Magyarországon működő e-kereskedő online értékesítésből származó árbevétele 2015-ben elérte a 92 milliárd forintot az előző évi 50 milliárd forintos forgalom után – derül ki GKI Digital összesítéséből, amely a magyar tulajdonban lévő, vagy Magyarországon hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező cégeket vette figyelembe. Az idén másodszor elkészített toplistán szereplő tíz legnagyobb e-kereskedő a teljes online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát adja, a vásárlások számának pedig a 21 százaléka jut rájuk, ami mintegy 4,7 millió vásárlás.

A GKI Digital közleménye szerint az aktuális lista szereplői összesen több mint 70 százalékos forgalombővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítésből, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése 16 százalékos volt. A tavalyi TOP10 lista szereplői közül kilencen szerepelnek az idei listán is. A GKI Digital lakossági kutatásai is alátámasztják a tíz legnagyobb szereplő kiemelt helyzetét: a magyar vásárlók egyre tudatosabbak és fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal és gyors működéssel rendelkező webáruháznál.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.