Komoly vonzerő a reklámmentesség

Egyre népszerűbbek a streamingszolgáltatások révén igénybe vett online videótárak, a Nemzeti Filmintézet megbízásából a Kantar-Hoffmann piackutató által készített reprezentatív felmérés szerint csaknem minden második magyar felnőtt használt vagy használ jelenleg is fizetős tartalomszolgáltatást, jellemzően reklámmentessége és széles kínálata miatt kedvelik meg egyre többen.

A Nemzeti Filmintézet (NFI) kutatása szerint a tévénézés Magyarországon egyelőre még a legkedveltebb tartalomfogyasztási módnak számít, a felnőtt lakosság 94 százaléka szokott tévézni a kutatás szerint, 81 százalék heti rendszerességgel. A népesség 94 százaléka az ingyenes virtuális videókat is megtekinti, csak valamivel ritkábban; a heti rendszeresség az online videók esetében 77 százalékos. A tévécsatornák műsorait ingyenes online felületen a magyarok 71 százaléka követi – olvasható a közleményben. Mint írják, a felnőtt lakosság csaknem fele (47 százaléka) vesz vagy vett már igénybe előfizetéses tartalomszolgáltatást, amikor egy havi díjért cserébe korlátlanul nézhet filmeket, sorozatokat az adott szolgáltató kínálatából. Viszonylag sokaknak épült ez be a mindennapjaiba, 29 százalék heti rendszerességgel használ ilyen szolgáltatást. Az online elérhető, fizetős filmkölcsönzők, amelyeknél korlátlan havi használat helyett egy film megtekintéséért fizetünk, egy kicsit kevésbé népszerűek. A lakosság 29 százaléka próbálta már és 11 százalék használja ezeket legalább hetente.

Aki előfizetője már egy Video on Demand (VoD) alapú szolgáltatásnak, az elsősorban azért kedvelte meg, mert nem kell reklámokat néznie (59 százalék), rugalmasan dönthet róla, mikor néz meg egy adott tartalmat (56 százalék), széles kínálatból válogathat (47 százalék) és különböző eszközökön is igénybe veheti a szolgáltatást (37 százalék). A streamingszolgáltatások előfizetői minden korosztályban megtalálhatók, egyedül a 60 év felettieknél alacsonyabb az arányuk (11 százalék), az összes többi korcsoportban 20-25 százalékos. Jellemző rájuk, hogy legalább középfokú végzettséggel rendelkeznek, és nincsenek a megélhetésüket veszélyeztető anyagi problémáik. A szolgáltatás nem csak a fővárosiak körében népszerű. Hazánkban a legnagyobb arányban (38 százalék) a kisvárosban élők élnek ezzel a lehetőséggel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Adománnyal segíti a digitális oktatás feltételeinek megteremtését a Vodafone

szo nov 7 , 2020
A Vodafone Magyarország Alapítvány 270 tabletet és 50 laptopot osztott ki Békés és Csongrád megyében, hozzájárulva ezzel a kistérségi iskolákban tanuló diákok digitális oktatásához. Az eszközadományok révén az alapítvány közel háromezer diákhoz és négyszáz pedagógushoz juttatta el a digitális oktatás kínálta lehetőségeket. (Mindez nagyon rendben van, de azért legyünk tisztában […]
oktatás, mobil

És még ez is...