Kódolj határok nélkül! A középiskolásoknál már megvan a győztes

lego robot versenyGyőzteseket hirdettek a Belügyminisztérium és a NISZ Zrt. nyílt forráskódú programozó versenyének középiskolai kategóriájában. A 24 órás döntőben a diákok egy olyan tudásmegosztó portál kialakításán dolgoztak, amely lehetőséget nyújt az online kapcsolattartásra és közösségépítésre, a jelenleg is elérhető, nyílt forráskódú megoldások integrálásával. A szervezők célja hosszútávon egy olyan hazai nyílt forráskódú közösség létrehozása, amely egyesítené a most szigetszerűen tevékenykedő kisebb közösségeket. A dobogós csapatok a dicsőség mellett értékes tárgyi nyereményekben részesülnek, emellett gyakornoki programlehetőségek is megnyílnak számukra. „A verseny célja, hogy a programozás iránt érdeklődő középiskolákban és felsőoktatási intézményekben tanuló diákok bővítsék tudásukat a nyílt forráskódú technológia témakörében” – mondta el Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára. Hozzátette: „Meglátásom szerint a verseny már most elérte a célját, mert a diákok elkezdtek nyílt forráskódú fejlesztéssel foglalkozni és idén érezhetően erősebb volt a mezőny, a fejlesztés területén is felkészültebb csapatok jöttek.”

A verseny középiskolai kategóriájának első díját az „mkdir csapatnev”, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Széchenyi István Technikum és Kollégium csapatának (tagok: Gál Péter, Páll Dominik, Bora Miklós Bence, felkészítő tanár: Komoróczy Tamás) alkalmazása nyerte el. A második a „NemesGSZ”, a Békéscsabai Szakképzési Centrum Nemes Tihamér Technikum és Kollégium csapata (tagok: Kincses István Viktor, Mucha István, Paróczai Olivér, felkészítő tanár: Tusjak Brigitta) lett, míg a harmadik helyezést a „Python”, a budapesti Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium csapata (tagok: Szatmáry Zoltán, Szekeres Márton, Tersztenyák Zsombor, felkészítő tanár: Hetzl Andrea) érte el. Bancsics Ferenc, a NISZ vezérigazgatója a döntő feladatáról elmondta: ”A pandémia időszaka rávilágított arra, hogy bár a nyílt forráskód területén elengedhetetlen az online tudásmegosztás, jelenleg mégis nehézkesen működik. A diákok által fejlesztett tudásmegosztó portálok összefogják a fejlesztőket, üzemeltetőket és felhasználókat, valamint lehetőséget teremtenek a szakemberek és az érdeklődők számára az online kapcsolattartásra és eszmecserére. A feladatot nyílt forráskódú fejlesztői környezetben, nyílt forráskódú technológiák alkalmazásával, projektmunka keretében kellett megvalósítani.”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.