A magyar kis és középvállalkozások (kkv) munkatársainak több mint a fele szerint javítana cégük ügyfeleinek kiszolgálásán illetve növelné az ügyfelek elégedettségét, amennyiben a társaság befektetne a legújabb it-technológiákba. Egynegyedük úgy véli, a munkatársak produktivitásán látszódnának azonnal a beruházás eredményei – derül ki a Microsoft megbízásából, negyedik alkalommal elkészített európai kkv felmérésből. A válaszokból kiderül: a munkavállalók pontosan érzékelik, hogy hazánkban a modern megoldások alkalmazásában jelentős a lemaradás, és tisztában vannak azzal is, hogy ez csökkenti saját vállalatuk versenyképességét is.
A válaszadók 35 százaléka szerint az új technológiák használatával a vállalat gyorsabban növekedhetne, míg 39 százalék értett egyet azzal a kijelentéssel, hogy a cég sokat spórolhatna, ha modernizálná a működését. A válaszadók 27 százaléka szerint a modern technológiák alkalmazásával a belső kommunikáció is sokat javulna, míg egynegyedük véli úgy, hogy ezekkel a megoldásokkal a mindennapi munka hatékonysága lenne jobb. A magyar munkavállalók különösen fontosnak érzik az adatok biztonságát is: míg a hazai válaszadók 26 százaléka emelte ki, hogy az új technológiák alkalmazása emeli a biztonságot, addig az európai felmérésben ezt átlagosan csak 16 százalék tartotta fontosnak.